A montreáli székhelyű szervezet kedden tette közzé honlapján a biztonsági beszámolót. E szerint 2015-ben sugárhajtású gépet 46-szor, turbólégcsavarost pedig 22 esetben ért baleset, de míg utóbbi géptípussal 4, előbbivel egyetlen halálos kimenetelű baleset sem történt.
Tavaly összesen 136-an vesztették életüket repülőgép-balesetben. Az adatok alapján minden 3,1 millió repülésre jutott egy súlyos baleset, amely 30 százalékkal jobb adat, mint az egy évvel korábbi.
2014-ben összesen 77 balesetet regisztrált a szervezet, ebből 40 sugárhajtású, 37 pedig turbólégcsavaros géppel történt, ezekben összesen 641-en haltak meg.
A kimutatások szerint a balesetek legnagyobb részben a kemény landolás, a futópálya-elhagyás vagy a repülés közbeni sérülés okozott balesetet.
Az IATA sem a Germanwings Barcelona-Düsseldorf, valamint a Metrojet Sharm el Sejk-Szentpétervár járatának lezuhanását nem vette figyelembe, előbbit azért, mert nem illett a "baleset" kategóriába, utóbbinál pedig egyelőre nem tisztázottak a körülmények.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Nem várt fordulat, ilyen időjárással zárhatjuk az óévet
Készüljön: hétfőn visszatér a tömeg a boltokba, berúgta az ajtót az árréstop
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Leállították a karácsonykor eltűnt úszók keresését
Ki kell irtani: rémrovar fenyegeti Európát, mindenen végigsöpörhet ez az invazív faj
Vonatozók, figyelem: nagy felfordulás jön, átépítés indul a Keletiben