A magyarországi napilappiacon meglévő rést akarja betölteni a Budapesti Nap című napilap megjelentetésével a lapot kiadó Budapesti Piac Kereskedelmi Rt. (BPK) - mondta a NAPI Gazdaságnak Hegedűs István, a társaság elnök-vezérigazgatója. Tájékoztatása szerint a BPK mintegy kétmilliárd forintot szán az első nagyvárosi napilap befuttatására, amit két éven belül szeretnének elérni. Eddig mintegy 400 millió forintba került a szerkesztőség technikai rendszerének kialakítása, a munkatársak száma mintegy száz. A napilap folyamatos megjelentetését a BPK saját forrásból biztosítja, ám ehhez sem tőkeemelést nem hajtott végre, sem hitelt nem kellett felvennie. Hegedűs - aki az új médium főszerkesztője - elmondta, hogy a Budapesti Nap lapkoncepciója (NAPI Gazdaság, 2002. szeptember 5., 4. oldal) nem változott: nem politikai lapként jelenik meg, hanem az első igazi nagyvárosi, független információs napilap szerepét akarja betölteni. Cáfolta azt a véleményt is, hogy az indulást az önkormányzati választások miatt hozták előbbre. Megjegyzése szerint a napilap kizárólag a napi események szintjén foglalkozik az önkormányzati választásokkal s még választási különszámot sem terveznek. Hangsúlyozta, hogy kizárólag üzleti szándék vezérli a napilap elindításával, hiszen a BPK számításai szerint már a második év végétől nyereséget terveznek. Az első évben egymilliárd forint hirdetési bevételt remélnek, amit azzal magyarázott, hogy a szintén a BPK kiadásában és terjesztésében megjelenő ingyenes hirdetési hetilap, a Budapesti Újság szakmai tapasztalataira és piaci kapcsolataira is támaszkodnak (ennek hirdetési bevétele kétmilliárd forint). Példaként említette, hogy a Budapesti Újságban reklámozóknak gazdagabb hirdetési csomagot kínálhatnak, ugyanakkor a terjesztésben is lesznek közös megoldások, amely szintén költségcsökkentő tényező. Hegedűs szerint a heti- és a napilap a hirdetések megszerzésénél várhatóan már a következő évtől kiegészíti egymást, nem pedig egymás ellen dolgozik. Emellett már az első év végén átlag 60 ezer eladott példánnyal számol a BPK. A Budapesti Nap első számát 164 ezer példányban nyomják, ebből 60 ezret autósoknak osztogatnak, a fennmaradó részt újságárusoknál lehet majd kapni 95 forintért. A következő naptól azonban 104 ezer lesz a nyomott példány, zömét Budapesten, valamint az agglomerációban árusítják, a többit pedig az ország nagyobb településein. Az új napilap felelős szerkesztője Bodansky György, lapigazgatója pedig A. Németh Péter. A Budapesti Napot a Szikra lapnyomdában készítik. Bubrik Gáspár