A napokban elindított Budapesti Nap című újság kiadója mintegy kétmilliárd forintot költ arra, hogy befusson az első magyarországi nagyvárosi információs napilap, amit két év alatt érhetnek el. Naponta 104 ezer példányt nyomnak az újságból, amelyet zömében Budapesten, valamint az agglomerációban árusítanak, a többit az ország nagyobb településein akarják értékesíteni.
A magyarországi napilappiacon meglévő rést akarja betölteni a Budapesti Nap című napilap megjelentetésével a lapot kiadó Budapesti Piac Kereskedelmi Rt. (BPK) - mondta a NAPI Gazdaságnak Hegedűs István, a társaság elnök-vezérigazgatója. Tájékoztatása szerint a BPK mintegy kétmilliárd forintot szán az első nagyvárosi napilap befuttatására, amit két éven belül szeretnének elérni. Eddig mintegy 400 millió forintba került a szerkesztőség technikai rendszerének kialakítása, a munkatársak száma mintegy száz. A napilap folyamatos megjelentetését a BPK saját forrásból biztosítja, ám ehhez sem tőkeemelést nem hajtott végre, sem hitelt nem kellett felvennie.
Hegedűs - aki az új médium főszerkesztője - elmondta, hogy a Budapesti Nap lapkoncepciója (NAPI Gazdaság, 2002. szeptember 5., 4. oldal) nem változott: nem politikai lapként jelenik meg, hanem az első igazi nagyvárosi, független információs napilap szerepét akarja betölteni. Cáfolta azt a véleményt is, hogy az indulást az önkormányzati választások miatt hozták előbbre. Megjegyzése szerint a napilap kizárólag a napi események szintjén foglalkozik az önkormányzati választásokkal s még választási különszámot sem terveznek.
Hangsúlyozta, hogy kizárólag üzleti szándék vezérli a napilap elindításával, hiszen a BPK számításai szerint már a második év végétől nyereséget terveznek. Az első évben egymilliárd forint hirdetési bevételt remélnek, amit azzal magyarázott, hogy a szintén a BPK kiadásában és terjesztésében megjelenő ingyenes hirdetési hetilap, a Budapesti Újság szakmai tapasztalataira és piaci kapcsolataira is támaszkodnak (ennek hirdetési bevétele kétmilliárd forint). Példaként említette, hogy a Budapesti Újságban reklámozóknak gazdagabb hirdetési csomagot kínálhatnak, ugyanakkor a terjesztésben is lesznek közös megoldások, amely szintén költségcsökkentő tényező. Hegedűs szerint a heti- és a napilap a hirdetések megszerzésénél várhatóan már a következő évtől kiegészíti egymást, nem pedig egymás ellen dolgozik. Emellett már az első év végén átlag 60 ezer eladott példánnyal számol a BPK.
A Budapesti Nap első számát 164 ezer példányban nyomják, ebből 60 ezret autósoknak osztogatnak, a fennmaradó részt újságárusoknál lehet majd kapni 95 forintért. A következő naptól azonban 104 ezer lesz a nyomott példány, zömét Budapesten, valamint az agglomerációban árusítják, a többit pedig az ország nagyobb településein. Az új napilap felelős szerkesztője Bodansky György, lapigazgatója pedig A. Németh Péter. A Budapesti Napot a Szikra lapnyomdában készítik.
Bubrik Gáspár
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.