Az online és mobil vásárlási lehetőségek térhódításának köszönhetően a fogyasztók vegyesen használják a virtuális és a fizikai értékesítési csatornákat, sokszor akár ugyanazon kereskedő esetében is - derül ki a PwC Magyarország a kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek szektoráról készített felméréséből, mely során 9 iparágból csaknem 70 magyarországi nagyvállalatot kérdeztek meg. A megváltozott fogyasztói szokások elengedhetetlenné teszik a kereskedővállalatok számára, hogy modernizálják, és innovatív megoldásokkal tegyék vonzóbbá és hatékonyabbá online megjelenésüket. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a bolti értékesítés helyett egyik napról a másikra webáruházzá kellene válniuk a cégeknek.
"A siker kulcsa a különböző értékesítési és marketing csatornák együttes, hatékony kezelésében rejlik" - összegezte a tapasztalatokat Biczó Péter, a PwC Magyarország kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek üzletágának vezető cégtársa. A "többcsatornás" vásárlók igényeinek kiszolgálása mellett óriási lehetőség van a meglévő piacok újrafelfedezésében és a földrajzi terjeszkedésben. A PwC felméréséből azonban az derül ki, hogy a magyarországi kiskereskedelmi és fogyasztási termékekkel foglalkozó vállalatok vezetői visszafogottak a határokon átnyúló terjeszkedésben: a megkérdezett vezérigazgatók mindössze 9 százaléka, és globális szinten is csupán 16 százaléka lát növekedési lehetőséget az új piacok meghódításában.
A felmérés szerint a hazai vállalatok kezdik felismerni a stratégiai szövetségek és vegyesvállalatok előnyeit: a következő egy évben 45 százalékuk tervezi a piaci részesedés megőrzését is szolgáló összefogás kialakítását. A hazai kiskereskedelmi cégvezetők 36 százaléka úgy véli, a világgazdaság alakulása pozitív irányt vehet 2012-ben, saját vállalata növekedésében rövid és hosszabb távon is több mint 70 százalékuk bízik.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Tűz után jön a számla: 30 százalékos kieséssel számol a Mol jövő őszig
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni