Az idei választási kampány az eddigi leggyengébb - adott értékelést kreatív szempontból Böszörményi Nagy Gergely, a Nézőpont Intézet vezető elemzője a Napi Gazdaság reklám- és médiakonferenciáján. Hozzátette: a Fidesznek nem érdeke, hogy a kampány látványos és megosztó legyen, míg az MSZP-nek igen, de nem képes ezt megvalósítani.

A Fidesz elsősorban nem ATL-kampányt folyat, hanem a közvetlen elérésre koncentrál, aminek sokkal kisebb a láthatósága is. E pártnak nincs is szüksége arra, hogy nagyobb összeget költsön el, a szocialisták pedig lehet, hogy már a választások utáni időszakra készülve takarékoskodnak - vélte az elemző.

Elismerte, hogy az internet szerepe látványosabbá vált, ám szerinte nem technikai forradalomról van szó, csupán stratégiai okokból alakult ez így, és nem is nőtt látványosan az erre költött összeg.

Sokkal kevesebbet hirdetnek a pártok a kültéri plakátokon, mint 2006-ban, ám ezen belül megfordult a két nagy párt aránya, azaz most az MSZP jelenléte közel kétszer olyan erős, mint a Fideszé - számolt be Somogyi Miklós, a Magyar Közterületi Reklám Szövetség elnöke. Hozzátette: a csökkenés részben annak tudható be, hogy a pártok jobban optimalizálnak, azaz már nem darabszámra, hanem inkább a minőségre utaznak.

Visszaesésről számolt be Vidus Gabriella, az R-time ügyvezetője is, aki szerint az RTL Klubon kevesebb mint fele annyi politikai hirdetés fut, mint négy évvel ezelőtt, a csatornán pedig csak a két nagy párt folytat kampányt.

Az MTV-n, ahová épp ma futott be egy harmadik párt megrendelése, ugyanakkor több lett a politikai hirdetés, amelyeket a megrendelők a hír- és a közéleti műsorok környezetében próbálnak elhelyezni - mondta Schatz Péter, a köztelevízió üzleti és termékfejlesztési igazgatója. Ennek kapcsán Vidus megjegyezte, hogy vélhetően az MTV alacsonyabb árai is vonzzák a pártokat.

A politikai hirdetések egyfajta kiszorító hatással is vannak, a hirdetők egy része ugyanis kivár, miután nem tartja jó befektetésnek épp most előrukkolni saját reklámkampányával - derült ki Málnay B. Levente szavaiból. A Magyarországi Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke hozzátette: az áprilisi médiaelhelyezések visszafogottabbak még a márciusinál is.