Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A tájékoztatás szerint Magyarországon a családi vállalkozások száma meghaladja a 900 ezret, a hazai vállalkozások kétharmada ilyen jellegű cég.

A kutatás eredménye szerint a családi vállalatok 48 százaléka vezetett be új, vagy jelentősen javított terméket, illetve szolgáltatást az elmúlt két évben, míg az összes vállalatot nézve ez az arány 45 százalék.

A családi vállalatok a vállalati szektorhoz hasonlóan jellemzően az elmúlt két év bevételének 2-10 százalékát forgatták vissza innovációs tevékenységre. A cégek negyede ugyanakkor a bevétel több mint 10 százalékát fordította erre.

A fejlesztésekben elsősorban a vállalat saját dolgozói vettek részt, de a családi vállalatok 6 százaléka technológiai startupokat is bevont a folyamatba, míg a teljes vállalati szektorban 4 százalék volt ennek aránya.

A teljes vállalati szektorral megegyezően a családi cégek átlagosan a működési költségek 5 százalékát fordították szoftvervásárlásra, informatikai fejlesztésekre és a folyamatok automatizációjára 2020 óta.

A családi vállalatoknál az elmúlt két évben főként olyan digitális korszerűsítés történt, aminek eredményeképpen a meglévő szoftvereket, alkalmazásokat már hálózatban tudják kezelni, valamint egyszerűbbé és gyorsabbá vált a feldolgozható adatok rendszerezése, számítása és kiértékelése. A teljes vállalati szektorban is történtek ilyen jellegű fejlesztések, csak kisebb mértékben.

Emellett a dolgozók informatikai tudásának fejlesztésére a családi cégek valamivel több pénzt költöttek, mint a vállalatok általában, előbbinél átlagosan 22 dolgozónak, utóbbinál pedig 20-nak biztosítottak informatikai továbbképzést 2020 óta.

Az innovációs kutatás 360, 300 millió forint éves árbevételt meghaladó magyarországi társas vállalkozás innovációs ügyekért felelős döntéshozójának megkérdezésével történt, a felmérést az Impetus Research készítette 2022. szeptember 22. és október 14. között.