Május végén a legfontosabb gazdasági kérdés a kiskereskedelmi árak alakulása, illetve az árrésstop kivezetésének lehetséges időpontja.

Ugyanakkor a különböző kiskereskedelmi szereplők, áruházláncok egészen eltérő módon alakították eddig is az árpolitikájukat. A Lidl tavaly év elején az elsők között kezdett tartós árcsökkentésbe, amivel piacvezető kiskereskedelmi láncként irányt is mutatott.

Az intézkedés hatására több száz termék lett olcsóbb, mégpedig jelentős, esetenként akár a 25 százalékot is meghaladó mértékben. Idén tovább folytatja az árcsökkentést és tartja azokat tartósan alacsony áron.

Olyan alapvető élelmiszerek árát mérsékelte, mint a tojás, tej és tejtermékek, a paradicsom vagy a saláták, legutóbb pedig a szépségápolási termékek és a vegyiáruk ára lett kevesebb.

Az Economxot arról tájékoztatta az áruházlánc, hogy a mai helyzetben a mindennapi bevásárlásoknál még fontosabb szempont lett a termékek ára. Az árcsökkentéseknek köszönhetően a vásárlók nemcsak gazdaságosan tudnak bevásárolni, de ráadásul mindent egy helyen, amivel nem csak pénzt, hanem időt és energiát is spórolhatnak a Lidl áruházakban, hangsúlyozták.

Nézzük a Lidl legfontosabb árcsökkentéseit:

  • A tojások árát csökkentette első körben év elején, majd áprilisban. A legutóbbi árzuhanás eredményeként a magyar vásárlók körében népszerű M-es méretű tojások ára átlagosan 8 százalékkal csökkent, de volt olyan termék, ami 11 százalékkal került akkor kevesebbe. A 30 darabos kiszereléseket az árcsökkentés eredményeként jelentős, 200 forintos kedvezménnyel vehették meg a vásárlók.
  • Februárban az egyik legkeresettebb árucsoport, a tejek és tejtermékek árát csökkentette a Lidl. 30 termék ára csökkent, átlagosan 4 százalékkal, de a vásárlók körében közkedvelt 2,8 százalékos ESL Pilos PET palackos tej 10 százalékkal, a Pilos 250 grammos sós vaj ára pedig még ennél is nagyobb mértékben, 12 százalékkal mérséklődött.
  • A magyarok egyik kedvenc zöldségére is gondolt a Lidl, több mint 20-féle paradicsomfajta és kiszerelés ára lett kedvezőbb tavasszal. Az árcsökkentés mértéke átlagosan 8 százalékos, azonban az 500 grammos datolya paradicsom és a kilós kiszerelésű hamburger paradicsom 17 százalékkal, míg a 200 grammos bio datolyacherryparadicsom 21 százalékkal lett olcsóbb. De néhány salátát is kedvezőbben tudunk megvásárolni az áruházlánc üzleteiben.
  • Az elmúlt hetek kapcsán fontos hangsúlyozni, hogy a Lidl vásárlói az élelmiszerek mellett a drogériás termékekhez is kedvezőbb áron juthatnak hozzá. Május 15-től több szépségápolási termék és vegyiáru árát is jelentős mértékben mérsékelte: tucatnyi árucikket, köztük mosószereket, samponokat, tusfürdőket és különféle tisztítószereket lehet minimum 20 százalékkal olcsóbban megvásárolni, ami a legtöbb termék esetében több száz forintos megtakarítást jelent. Így például a 2,7 literes Bonux Folyékony mosószer például 800 forinttal, a 4 literes Ultra Free Extra Universal folyékony mosószer 580 forinttal lett olcsóbb. A vállalat a napokban újabb árcsökkentést hirdetett még és ezúttal több mint 150 háztartási és vegyi áru, valamint tisztálkodási és szépségápolási terméket kínál olcsóbban, átlagosan 20 százalék kedvezménnyel. A legtöbb termék esetében ez több száz forintos megtakarítást jelent, de vannak olyan árucikkek, amelyeknél az árcsökkentés az 1000 forintot is meghaladja.  Így például csökken az ára a Cien folyékony szappannak és tusfürdőnek, a Formil mosószer koncentrátumnak, a Floralys toalettpapírnak és papírzsebkendőnek, a Doussy öblítőnek, a W5 általános tisztítószernek, vagy éppen a Lupilu pelenkáknak.

Ahogy arról korábban már portálunk beszámolt, a Lidl folyamatos spórolási lehetőségeket is biztosít, és ezek a fent bemutatott árcsökkentési programokon felül is segítik a magyar családokat:

  • A hetente változó akciók a közkedvelt termékek széles körére nyújtanak árengedményeket.
  • A „Szuper ár” és az „Őrületes Lidl ár” táblával jelzett árucikkek mindig extra kedvezményt nyújtanak, de gyakran előfordulnak a kettőt fizet, hármat vihet lehetőségek is.
  • Az XXL-termékekkel is sokat lehet megtakarítani, hiszen ezeknek a kilogrammra vetített ára kedvezőbb a normál kiszerelésű termékekhez képest.
  • A Lidl számára kiemelten fontos a magyar fogyasztók egészségtudatos táplálkozása, ezért minden pénteken 15 százalékos kedvezményt nyújt a friss halak árából.
  • A Lidl Plus applikáció is további lehetőséget biztosít a spórolásra – ráadásul rendkívül kényelmes módon, mellyel tovább csökkenthető a bevásárlás végösszege.

A cikk a Lidl Magyarország támogatásával jött létre.