A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes ajánlattevőjével, elindulhat a Bubi közbringarendszer harmadik generációja.

A BKK az MTI-hez hétfőn eljuttatott közleményében azt írta, hogy a közbeszerzési eljárás nyertese, az Inurba Mobility jelentős nemzetközi üzemeltetési tapasztalattal rendelkezik: üzemeltet kerékpárokat a franciaországi Rouenban, valamint több lengyel városban (Gdansk, Gdynia, Sopot).

Az új szolgáltató a tervek szerint legalább 5000 teljesen új kerékpárt biztosít, amelyből legalább 1000 elektromos rásegítésű lesz, továbbá a jelenlegi szolgáltatási terület határától távolabbi, minden jelentős, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedheti idővel.

Az új flotta a tervek szerint legkésőbb fél éven belül megjelenhet a budapesti utcákon 

– ismertette a közlekedési társaság.

Azt is írták, hogy december 24-étől kezdődik a pilot időszak, amely alatt

február 15-ig 500 forintért MOL Bubi Pilot bérlettel lehet használni a közbringa-szolgáltatást.

Az átmeneti időszakban a közlekedési társaság megvizsgálja a Bubi-felhasználók használati szokásait a VI. kerületben, ezért a kerékpárok az eddigiektől eltérően nemcsak a gyűjtőállomásokon, hanem 168 Mobi-ponton – olyan kijelölt közterületen, ahol rendezetten lehet letenni és felvenni a megosztott járműveket: kerékpárt, elektromos rollereket – is leadhatók lesznek – számoltak be róla.

Kiemelték, a MOL Bubi második generációja a BKK egyik legnagyobb sikertörténete volt: a kezdeti rendszer radikális megújítása után 5-8 szorosára nőtt az utazásszám, az elmúlt 4,5 év alatt 14 millió alkalommal bérelték ki és több mint 31 millió kilométert tekertek a bringákkal az ügyfelek.

Bubi nélkül maradhat Budapest

A budapesti Bubi közösségi kerékpáros rendszer szolgáltatási szerződése december végén lejár, az új szolgáltató kiválasztására indított közbeszerzés pedig csúszik. Bővebben >>>