Bár már csak alig több mint egy hónap van hátra a határidőig, továbbra sem tudni, hogyan változik a főváros és az agglomerációban élők számára a közösségi közlekedés március elseje után. 

Az ÉKM tegnap arról tájékoztatta a Népszavát, hogy a tárcánál továbbra is azt tervezik, amelynek az alapjait korábban Debrecenben ismertette Lázár János:

kölcsönös bérlet elfogadás a BKK és a MÁV-VOLÁN csoport között. Ha a budapesti helyi járatokon is lehet Pest-vármegyebérlettel utazni, akkor a budapesti agglomeráció helyközi járatain is lehet majd Budapest-bérlettel utazni.

A Lázár János vezette minisztérium szerint az új modell részleteit a kormány, a főváros és a közszolgáltatók közötti háromoldalú tárgyalások keretében kell kialakítani. Ugyanakkor arra figyelmeztettek:

ezek az egyeztetések addig zajlanak, amíg azokat a különféle megtévesztő információkra épülő vagy egyes, technikai részleteket hamis fényben feltüntető kiszivárogtatások el nem lehetetlenítik.

Arról viszont nincs információ, hogy valóban zajlanának ezek az egyeztetések az érintett felek között, legalábbis sem a közlekedési minisztérium, sem pedig a főváros nem tájékoztatta arről eddig a sajtót, holott Karácsony Gergely főpolgármester nagyon reménykedve tekintett a jövőbe. A tárgyalások megkezdésének tényét se az ÉKM, sem pedig Budapest nem erősítette meg, de könnyen előfordulhat, hogy Karácsony Gergely csak titkolja az egyeztetések tényét. 

Ágh Péter, a közlekedési minisztérium államtitkára mindenesetre az LMP-s Bakos Bernadettel azt közölte a fővárosi helyi és az agglomerációs helyközi közlekedés díjtermékeinek új rendszerben történő összehangolását illetően, hogy

a részletkérdések tisztázására a Főváros és a Kormány egyeztetésein kerül sor. Majd ígéretet tett arra, hogy az egyeztetéseken született döntésekről a nyilvánosságot időben tájékoztatni fogják.

Hogy mekkora lehet a káosz, azt az is jól mutatja, hogy alig egy hetet élt meg BKK járatritkítása is, hiszen a szakmai érveket felülírva Karácsony Gergely arra szólította fel a BKK munkatársait, hogy állítsák vissza a korábbi menetrendet, a közlekedési fejlesztésekről pedig egyeztessenek a kerületekkel.

Múlt héten derült fény arra, hogy a Budapesti Közlekedési Központ módosítja a menetrendjét, ami a gyakorlatban járatritkítást jelent. A fent említett háttérbeszélgetésen a Népszava tudósítása szerint az hangzott el, hogy a BKK szerint az átalakuló utazási szokások és a szűkös költségvetés indokolja a bevezetett intézkedéseket, azonban Walter Katalin szerint az ezzel megtakarítható 250 millió forintot teljesen elviszik a város más részén tervezett kapacitásbővítések.