Hétfőn fejezte be második nagyjátékfilmjének forgatását a nagy közönségsikert aratott - a Magyarországon tavaly bemutatott összes film közül a negyedik leglátogatottabb - Valami Amerika producer-rendezője, Herendi Gábor. A Magyar vándor címet viselő kosztümös történelmi komédiát a stáb 33 napig forgatta számos fővárosi és vidéki helyszínen - mondta lapunknak Kecskeméthy Lídia, a produkció és a gyártó Skyfilm Stúdió Kft. gyártásvezetője. A mű gyártási költségvetése 360-380 millió forint, aminek egy részét még elő kell teremtenie Herendi cégének. A film jelentős szponzori hozzájárulásból készül, a támogatók között megtalálható többek között a Valami Amerikába is beszállt Pannon GSM és a Brau Union Sörgyárak Rt. is, emellett a Magyar Mozgókép Közalapítvány (MMK) 80 millió forinttal járult hozzá az alkotáshoz. A Skyfilm koprodukciós partnere, a tv2 kereskedelmi csatorna - amelynek a Tea és a Szeret, nem szeret című sorozatait szintén Herendi készíti - 55 millió forintot áldozott a Magyar vándorra. A még folyamatban lévő szponzori tárgyalások eredményessége esetén, valamint az MMK mozilátogatottsági pályázatán elnyerhető 50 milliós támogatással teljes lehet a tervezett büdzsé - tette hozzá Kecskeméthy Lídia. (Az MMK pályázatán a Skyfilm a forgalmazó Budapest Filmmel közösen indul, ezen a gyártó 50, a forgalmazó pedig 12,8 milliós támogatást nyerhet el, ha a film a bemutató utáni egy évben legalább 100 ezres nézőszámot ér el, ellenkező esetben a dotációt vissza kell fizetniük.) A Magyar vándortól a készítők a Valami Amerikához hasonló közönségsikert várnak, a bemutatót a jövő évi filmszemle idejére tervezik. A jellegében a Gyalog-galopphoz hasonló film főhőse a hét vezér, akik a honfoglalástól kezdve egészen napjainkig végigutaznak a magyar történelmen. A 360-380 millió forintos gyártási büdzsé mintegy 20 százalékát az 54 színész, valamint a mellékszereplők díjazása teszi ki. A honfoglaló hét vezért alakító Szervét Tibor, Szabó Győző, Gesztesi Károly, Hajdu István, Gyuriska János, Seress Zoltán, Greifenstein János mellett számos nagynevű hazai színész tűnik még fel, mint például Bárdy György, Lukács Sándor, Básti Juli, Nagy-Kálózy Eszter vagy Gálvölgyi János. A film bevezetéséhez kapcsolódó reklámkampányra ugyanakkor - a gyártási költségeken túl - még legalább 100 millió forint szükséges, a promóciót internetes és sms-es marketingakció is kiegészíti majd.