Immár hetedik évtizede, hogy Európában az új esztendő első új autókat bemutató kiállítását Genfben rendezik. A vásáron a világ valamennyi nagy gyártója, valamint számos egyedi kocsikat készítő cége megjelenik. Idén március 1-11. között láthatja a közönség 2001 és a következő évek új modelljeit, illetve a márkák koncepcióautóit. Míg a nagyközönség előtt csütörtökön nyílnak meg a Genfi Autószalon kapui, addig az újságírók hétfőtől szerdáig nézhetnek szét alaposabban a standokon. Ebben az évben több mint 90 ezer négyzetméteren, 300 bemutatóhelyen láthatók a megújult és a teljesen új modellek, valamint a jövő autói. A szervezők idén a tavalyi több mint 714 ezernél több érdeklődőt várnak. A BMW elsősorban új motorjait mutatja be Genfben, mindenekelőtt a fojtószelep nélkül működő Valvetronic négyhengereseket. Az X5 szabadidő-terepjáró most először dízelmotorokkal kerül a közönség elé, az M3-asnak pedig szekvenciális automata váltóval felszerelt változatát láthatják az érdeklődőt. Az M Coupe és az M Roadster megkapta az M3-as 3,2 literes, hathengeres, 325 lóerős erőgépét, amivel a kupé 5,3 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/órás sebességre. A középkategóriában a Fiat a három- és ötajtós Stilo modellel jelenik meg. A kocsi négyféle benzin- és kétféle turbódízel motorral készül, a nagyobb változat helykínálata megközelíti az egyterűekét. A Ford egyebek mellett a Focus TDCi-t mutatja be, amelybe a második generációs common-rail dízelmotort szerelik be, de látható lesz az ugyanebbe a modellbe kerülő FCB üzemanyagcellás motor is, valamint a Mondeo alapján készített koncepcióautó a hibrid hajtású Maverick terepjáró is. A Mazda X fejlesztései közül - a kabrio és kombi funkciókat ötvöző - MX-Sport Tourer hibridmotorral kerül a japán autógyár standjára, de Európában először itt nézheti meg a közönség a sorozatgyártásra érett RX-8-as modellt (NAPI Gazdaság, 2001. január 30., 7. oldal), valamint a megújult Xedos 9 sportos luxusautót. Az Opel szándékai szerint standjának fénypontja az új Astra Cabrio lesz, amely 220 kilométer/órás sebesség elérésére is képes. A kocsi 444 lóerős motorral felszerelt, OPC X-Treme változatát is bemutatják. Az egyterű Zafira 1,6 CNG jelű, földgázüzemű (beépített DVD-lejátszóval rendelkező) változata, valamint a 3,2 literes, V-6-os motorral felszerelt Omega is az Opel-újdonságok között lesz. A Peugeot 1400 négyzetméteren 26 modelljét vonultatja fel: a 106-ostól a nemrég bevezetett 206-os kupé-kabrión át a 607-esig látható lesz minden, beleértve ebbe a teljes motorválasztékot és a legújabb erőforrásokat is. E stand sztárjának az alsó-középkategóriába tartozó, ám felszereltségében több ponton a felső kategóriát idéző 307-es ígérkezik, amely május végétől, a nyugat-európai piaci bevezetéssel egy időben Magyarországon is kapható lesz. A genfi Peugeot-bemutatón idén is lesz tanulmányautó: a limuzin és pick-up vonásokat ötvöző Caméléo. A Toyota újdonságai közé tartozik a 2,0 literes, VVT-i benzin- vagy D4-D common-rail dízelmotorral felszerelt egyterű Avensis Verso. Az alternatív üzemanyaggal hajtott autók fejlesztésében élenjáró japán autógyár ugyancsak Genfben mutatja be az európai közönségnek E-Four nevű hibridtechnológiájú koncepcióautóját. A jövő hét végéig tartó autókiállítás mindezeken túl bizonyára számos további meglepetést is tartogat, hiszen az autógyártók a vásár szakmai és közönség megnyitója után adnak részletesebb képes és szöveges tájékoztatást újdonságaikról. (NAPI)