A nagyközönség előtt csütörtökön nyitják meg az idei Genfi Autószalon kapuit, az újságírók pedig tegnaptól vehetik szemügyre az újdonságokat. Az autógyártók sok modellt, koncepcióautót előzetesen beharangoztak, ám jócskán akadnak olyanok is, amelyekről csak a napokban hullik le a lepel. A genfi kiállításon még a tengerentúli autógyártók is az európai piac igényeihez alkalmazkodó újdonságaikat mutatják be.
Immár hetedik évtizede, hogy Európában az új esztendő első új autókat bemutató kiállítását Genfben rendezik. A vásáron a világ valamennyi nagy gyártója, valamint számos egyedi kocsikat készítő cége megjelenik. Idén március 1-11. között láthatja a közönség 2001 és a következő évek új modelljeit, illetve a márkák koncepcióautóit. Míg a nagyközönség előtt csütörtökön nyílnak meg a Genfi Autószalon kapui, addig az újságírók hétfőtől szerdáig nézhetnek szét alaposabban a standokon.
Ebben az évben több mint 90 ezer négyzetméteren, 300 bemutatóhelyen láthatók a megújult és a teljesen új modellek, valamint a jövő autói. A szervezők idén a tavalyi több mint 714 ezernél több érdeklődőt várnak.
A BMW elsősorban új motorjait mutatja be Genfben, mindenekelőtt a fojtószelep nélkül működő Valvetronic négyhengereseket. Az X5 szabadidő-terepjáró most először dízelmotorokkal kerül a közönség elé, az M3-asnak pedig szekvenciális automata váltóval felszerelt változatát láthatják az érdeklődőt. Az M Coupe és az M Roadster megkapta az M3-as 3,2 literes, hathengeres, 325 lóerős erőgépét, amivel a kupé 5,3 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/órás sebességre.
A középkategóriában a Fiat a három- és ötajtós Stilo modellel jelenik meg. A kocsi négyféle benzin- és kétféle turbódízel motorral készül, a nagyobb változat helykínálata megközelíti az egyterűekét.
A Ford egyebek mellett a Focus TDCi-t mutatja be, amelybe a második generációs common-rail dízelmotort szerelik be, de látható lesz az ugyanebbe a modellbe kerülő FCB üzemanyagcellás motor is, valamint a Mondeo alapján készített koncepcióautó a hibrid hajtású Maverick terepjáró is.
A Mazda X fejlesztései közül - a kabrio és kombi funkciókat ötvöző - MX-Sport Tourer hibridmotorral kerül a japán autógyár standjára, de Európában először itt nézheti meg a közönség a sorozatgyártásra érett RX-8-as modellt (NAPI Gazdaság, 2001. január 30., 7. oldal), valamint a megújult Xedos 9 sportos luxusautót.
Az Opel szándékai szerint standjának fénypontja az új Astra Cabrio lesz, amely 220 kilométer/órás sebesség elérésére is képes. A kocsi 444 lóerős motorral felszerelt, OPC X-Treme változatát is bemutatják. Az egyterű Zafira 1,6 CNG jelű, földgázüzemű (beépített DVD-lejátszóval rendelkező) változata, valamint a 3,2 literes, V-6-os motorral felszerelt Omega is az Opel-újdonságok között lesz.
A Peugeot 1400 négyzetméteren 26 modelljét vonultatja fel: a 106-ostól a nemrég bevezetett 206-os kupé-kabrión át a 607-esig látható lesz minden, beleértve ebbe a teljes motorválasztékot és a legújabb erőforrásokat is. E stand sztárjának az alsó-középkategóriába tartozó, ám felszereltségében több ponton a felső kategóriát idéző 307-es ígérkezik, amely május végétől, a nyugat-európai piaci bevezetéssel egy időben Magyarországon is kapható lesz. A genfi Peugeot-bemutatón idén is lesz tanulmányautó: a limuzin és pick-up vonásokat ötvöző Caméléo.
A Toyota újdonságai közé tartozik a 2,0 literes, VVT-i benzin- vagy D4-D common-rail dízelmotorral felszerelt egyterű Avensis Verso. Az alternatív üzemanyaggal hajtott autók fejlesztésében élenjáró japán autógyár ugyancsak Genfben mutatja be az európai közönségnek E-Four nevű hibridtechnológiájú koncepcióautóját.
A jövő hét végéig tartó autókiállítás mindezeken túl bizonyára számos további meglepetést is tartogat, hiszen az autógyártók a vásár szakmai és közönség megnyitója után adnak részletesebb képes és szöveges tájékoztatást újdonságaikról.
(NAPI)
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.