Több száz termékének - köztük saját márkás cikkek - árát igazítja a Tesco az Aldi áraihoz annak érdekében, hogy a brit vásárlók még kedvezőbb áron jussanak a kedvelt termékekhez - közölte a Tesco.
Állandóan csekkolják a konkurenciát
Kapcsolódó
Az érintett termékek árát a Tesco rendszeresen ellenőrzi és összeveti az aldis árakkal, a kedvező árú termékeket pedig online is megvásárolhatják a fogyasztók. A Tesco egyébként hetente kétszer ellenőrzi majd, hogy az áraik megfeleljenek a konkurens cégnél elérhetőkkel. Az összehasonlítás alapját képező áraknak legalább öt üzletben kell elérhetőnek lennie. A Tesco az angliai, skóciai és walesi Aldi egységeket vizsgálja.
Alessandra Bellini, a Tesco ügyfélkapcsolatokért felelős vezetője szerint a vásárlóik a legversenyképesebb áron szeretnék elérni a rendszeresen vásárolt termékeket. Az új kampány keretében pedig Tesco-termékeket az Aldiban megszokott árakon vásárolhatják meg az emberek.
A kampányban szereplő termékek polcain egy piros buborék hívja majd fel a figyelmet az alacsony árakra.
Mínuszban
Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy kemény versenyben van a brit lánc a német diszkontokkal. Az viszont ritkaságszámba megy, hogy nevesíti az akciójában a riválist.
A Tescónak sokáig jól ment a bolt Nagy-Britanniában, de az Aldi és a Lidl piacra lépése és agresszív terjeszkedése, növekedése miatt kisebb lett a Tesco szelete a tortából. Ezt mutatják többek között a legutóbbi brit karácsonyi szezon beszédes adatai: a korábbi évekhez hasonlóan az Aldi és a Lidl sokkal jobban teljesített, mint a többi boltlánc. A Lidl eladásai több mint 10 százalékkal növekedtek, az Aldi közel 6 százalékkal növelte forgalmát a múlt év utolsó három hónapjában az előző év azonos időszakához képest.
A hagyományos boltlláncok közül a Tesco ezzel párhuzamosan rosszabbul szerepelt: 1,5 százalékos csökkenést kellett elkönyvelnie. A Tesco mellett a többi nagy brit boltlánc sem tudta felvenni a versenyt a német diszkontokkal, a Sainsbury, az Asda és a Morrisons 0,7-2,9 százalékos visszaeséssel zárta az időszakot.
Mindezek eredményeként a a brit kiskereskedelmi piacon legnagyobbnak számító Tesco részesedése 0,4 százalékponttal 27,4 százalékra csökkent.
Diszkontláncot is bevetett
Az éles versenyben több megoldással is próbálkozott a Tesco, hogy megtörje a német cégek térnyerését. 2018-ban például Jack's néven diszkontláncot indított, az eredeti tervek szerint 100 ilyen boltot nyitottak volna. A cég menedzsmentje akkor még nagyon sokat várt az új bolthálózattól, tavaly azonban kiderült, hogy az új diszkontlánc nem szerepelt úgy, ahogy azt a tescós vezetők elvárták.
A múlt év őszéig a mindössze 10 Jack's-üzletet adtak át, miközben a korábbi tervek már az év első felére 10-15 egységet irányoztak elő, sőt, az egyik első boltjukban már kénytelenek voltak a dolgozók létszámát is csökkenteni.
Mi újság a magyar piacon?
Magyarországon is piacvezető a Tesco, de a német diszkontok itt is sokkal tempósabb növekedésben vannak. A legutóbbi - a 2018-as adatok alapján összeállított - toplista szerint a Tesco áll az élen a magyar listán 769 milliárd forintos becsült bruttó forgalommal, megelőzve a 627 milliárdos Coopot és a 617 milliárdos forgalmú Spart.
| Helyezés | Boltlánc | Becsült bruttó forgalom 2018-ban | Változás év/év |
| 1. | Tesco | 769 milliárd forint | 0,8% |
| 2. | Coop | 627 milliárd forint | 3,8% |
| 3. | Spar | 617,6 milliárd forint | 9,8% |
| 4. | Lidl | 549 milliárd forint | 22,0% |
| 5. | CBA | 527 milliárd forint | 3,7% |
| 6. | Reál | 416,1 milliárd forint | 4,5% |
| 7. | Auchan | 390,1 milliárd forint | 7,3% |
| 8. | Penny Market | 292,2 milliárd forint | 12,3% |
| 9. | Aldi | 256 milliárd forint | 23,1% |
| 10. | drogerie markt | 103,4 milliárd forint | 10,1% |
| Forrás: Trademagazin | |||
A negyedik lett a Lidl 549 milliárd forintos forgalommal, utána a CBA következik 527 milliárddal. Az Aldi kilencedik lett, 256 milliárdos becsült forgalommal. A növekedés mértékét nézve azonban a Tesco messze elmarad a német diszkontok eredményétől. A brit boltlánc ugyanis 0,8 százalékkal növelte a bevételét, ennél valamennyi nagy boltlánc jobb eredményt ért el, közülük a Lidl és az Aldi is 20 százalék feletti többlettel zárt.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Tabudöntés jöhet az EU-ban: megszavazhatják az orosz vagyon felhasználását
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Elege lett a magyaroknak a hírekből, teljesen másra vágynak az interneten
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának