Januártól jön az a funkció, mellyel bárki megtilthatja a Metának, hogy túl sok adatot gyűjtsön róla az Instagramon és a Facebookon.
A Meta hamarosan lehetővé teszi az Európai Unióban élő felhasználói számára, hogy a mostaninál kevesebb adatot osszanak meg az alkalmazásokkal, plusz kevesebb személyre szabott hirdetést lássanak a platformokon – jelentette be az Európai Bizottság, egyben jelezve, a változásra januártól lehet számítani.
Ez az első alkalom, hogy a felhasználóknak ilyen választási lehetőséget kínálnak a Meta közösségi oldalain
– hívták fel szakemberek a figyelmet.
Ám a felhasználóknak kell majd választaniuk, hogy minden maradjon a régiben, vagy kevesebb megosztott adatért cserébe kevesebb legyen a személyre szabott hirdetés. Vagyis a reklámok mennyisége alapvetően nem fog változni, csupán az, hogy mennyire találja el a rendszer, hogy az adott felhasználót épp mi érdekli.
A Meta azután lépett, hogy az Európai Bizottság 200 millió eurós (kb. 76,9 milliárd forint) pénzbírságot szabott ki a vállalatra az EU-ban kínált reklámmentes előfizetési csomagjai miatt, amelyek a szabályozó hatóság szerint lényegében azt mondják a felhasználónak, hogy vagy az összes adatát felhasználják, vagy pénzért cserébe nem látnak hirdetést.
Ez utóbbi azonban nem jelenti azt, hogy a Meta ne gyűjtené be az adatokat.
A cég 2023-ban kínált először reklámmentes előfizetéseket az uniós felhasználóknak, később pedig a bizottság kritikájára válaszul lefaragott a csomagok árából. Ezek azonban nem voltak túl népszerűek, a Meta egyik vezetője az év elején elismerte, hogy a felhasználók részéről „nagyon kevés” érdeklődés mutatkozott a csomagok iránt.
A Meta közölte, bár tiszteletben tartja a bizottsági döntést, ám a cég úgy látja, a személyre szabott hirdetések nagyban hozzájárulnak Európa gazdaságához. „2024-ben a Meta hirdetései 213 milliárd euró értékű gazdasági tevékenységhez kapcsolódtak, és 1,44 millió munkahelyet támogattak az EU-ban” – érveltek.
Ennyi volt: teljesen kinyírja a közkedvelt funkciót a Facebook
Olyan bővítménytől válik meg a Facebook-oldalon a Meta, amelyért 15 éve még mindenki rajongott, like-olt és megosztott tartalmakat. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Riasztották a járványügyet: visszatért a rettegett kórság a középkorból a magyarlakta városba
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Már jelszó sem kell, hogy ellopják a fiókunkat
Berágtak a németek, bekérették az orosz nagykövetet
Érdemes újratervezni a megtakarításokat: 28 százalék adókedvezmény vágható zsebre
Orbán Viktor: Vége van