Az ünnepségen Axel Schifferer, az Audi Hungaria Motor Kft. pénzügyekért felelős ügyvezető igazgatója elmondta: a napi 150 kamionnyi rakomány kezelésére alkalmas logisztikai park feladata, hogy száz százalékos ellátásbiztonságot garantáljon a járműgyárnak, amelybe 30 országból érkeznek a beszállítók termékei. Hozzátette: a beruházás eredményeként a gyárhoz közvetlen kapcsolattal rendelkező, modern infrastruktúrával felszerelt logisztikai bázison tárolják, készítik elő és osztják el a beérkezett termékeket.
Tallosi Károly, a létesítményt építő és bérbeadóként üzemeltető A-K Építőipari Kft. tulajdonos ügyvezetője elmondta, hogy rekordgyorsasággal, alig öt hónap alatt építették fel a 75 ezer négyzetméteres csarnokot, amelyhez 20 ezer négyzetméternyi külső burkolat tartozik.
A munka során 140 ezer köbméter földet mozgattak meg, 41 ezer köbméter betont, 25 kilométernyi csőhálózatot, 60 kilométer hosszúságú vezetéket építettek be - érzékeltette a beruházás nagyságrendjét.
Az ügyvezető jelezte: nem először építenek logisztikai parkot úgy, hogy bérlőnek adják ki a létesítményt, példaként az amerikai Dana, illetve az Audi-beszállító német Rudolph Logistik Gruppe új győri telephelyét említette.
Tallosi Károly egy korábbi interjúban elhárította az MTI azon kérdését, milyen távra veszi bérbe a létesítményt az Audi, Erről egy tavaly szeptemberi interjúban is csak annyit árult el, "a beruházás értékének megfelelően hosszú távú" bérleti szerződést kötöttek, "mai, sztenderd piaci áron", az összeg és az időtartam azonban üzleti titok.
Rüdiger Buss, a csarnokból az Audi-gyárat kiszolgáló Panopa Logistics ügyvezetésének elnöke az eseményen arról beszélt: autópiaci és kelet-európai terjeszkedésüknek is fontos állomása a csarnok üzembe helyezése, amely évente 30 ezer kamiont szolgál majd ki.
Az Audi győri üzemének teljes vertikumú gyárrá fejlesztéséhez mintegy 900 millió eurós beruházással kezdett neki tavaly nyáron a társaság. A logisztikai park (amelyben beszállítói telephelyek is létesülnek) helyszínére korábban három aspiráns - Győr mellett Gönyű és Pozsony - került szóba.
Az Audi tavaly június végén jelentette be, hogy Győrben valósul meg a beruházás, a döntést gazdaságossági szempontokkal indokolták.
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Megérkezett a friss mérés: így áll Orbán Viktor, színt vallottak az erdélyi magyarok
Bejelentés érkezett a SZÉP-kártyákról: őrült költési roham várható, az oka is kiderült
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Már csak néhány óra van hátra és minden megváltozik, jön a nagy fordulat
Itt a vége: négyszáz év után lehúzzák a rolót, nem lehet többé levelet feladni a postán