A Napi Gazdaság keddi számának cikke
A tavaly decemberi nyitás óta a legjobban teljesítő öt európai Hard Rock Cafe közé került az étteremlánc budapesti egysége − mondta a Napi Gazdaságnak Antonio Bautista, a lánc európai régiójának vezetője. Az elmúlt öt hónapban havi átlagban 15-16 ezer ember fordult meg a budapesti étteremben, az áprilisi látogatottság pedig 20 ezer közelébe emelkedett, a magyar és a külföldi vendégek aránya nagyjából 50-50 százalék volt. A magyar fővárosban nyitott étterem ezzel az előzetes várakozásokat mintegy 100 százalékkal meghaladó árbevételt ért el. A Hard Rock Cafe a nyári időszakban tovább emelkedő vendégszámmal kalkulál, Bautista nem tartja elképzelhetetlennek a havi 30-35 ezres számot sem az egyszerre 220 ülőhellyel működő egységben.
További magyarországi üzletek nyitása egyelőre nem szerepel a tervek között, a következő öt évben azonban a régió minden fővárosában nyílik a Hard Rock Cafe − így a terjeszkedési célpontok között szerepelhetnek Bécs mellett a balti államok. Emellett Kelet- és Dél-Ázsia, illetve Afrika lehet a terjeszkedés fókuszában, illetve a kelet-európai régióban is elképzelhető szintén a márkanév alá tartozó hotelek és kaszinók létrehozása − tette hozzá Bautista.
Néhány évvel ezelőtt már felmerült, hogy a lánc a magyar fővárosban terjeszkedne, a régióban Lengyelországban két, Romániában és Csehországban pedig egy étteremben már jelen van (Bukarestben 2008 januárjában nyitott meg az egység). Bautista szerint a magyar piacra lépéssel kapcsolatos kivárás nem az itteni gazdasági körülményekkel magyarázható, Magyarország évek óta "készen állt" a Hard Rock Cafe megjelenésére, a helyzet sokkal inkább a megfelelő helyszín és partnerek felkutatásával állt kapcsolatban. A Hard Rock öt évvel ezelőtt azonosította a budapesti Vörösmarty téren található Váci1 üzletközpontot leendő magyarországi egységének helyszíneként, az elmúlt években ennek előkészítése zajlott (az ingatlan megfelel a cég üzletpolitikájának, amely szerint elsősorban történelmi épületeket keres éttermei helyszíneként).
A Hard Rock Cafék egy része franchise-rendszerben működik, egy részüket pedig helyi cégek üzemeltetik, Európában mintegy 40 százalék az utóbbi körbe tartozik, a budapestit franchise-szerződéssel a varsói és a krakkói üzletet működtető lengyel cég nyitotta meg. Bautista szerint azonban a lánc kiemelten kezeli a helyi menedzsment megbízását, amely a legtöbb kérdésben teljesen szabad kezet kap. Az alapanyagok többsége a budapesti étteremben is a helyi piacról származik (kivétel ez alól például a hamburgerekhez használt marhahús, amit az egész Európát ellátó beszállítótól vásárolnak).
Legolvasottabb
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Itt az újabb balatoni jégpálya
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt