Az üzembe állítani tervezett - összesen harminc - magyar gyártású elektromos busz a fémnél is könnyebb kompozit anyagból készült, műszaki és utasbefogadó kapacitásuk rendkívül jó, a megyeszékhely domborzati viszonyainak kifejezetten megfelelnek. A mintegy tízmilliárd forintból megvalósított buszcsereprogramot megelőző években "szörnyű állapotban volt a legfontosabb közösségi szolgáltatás", az autóbuszpark leromlása korábban nem látott mértéket öltött.
A program jóvoltából Pécsre érkezett járművek teljes mértékben megfelelnek az utazóközönség igényeinek, alacsonypadlósak, nagy részük légkondicionált, a buszok átlagéletkora 8 év alá csökkent. A fonódó vonalhálózat kialakításának következtében évente 30 ezer utas átszállási kényszere szűnt meg.
Csizi Péter, a város országgyűlési képviselője elmondta, a folyamat jelenleg a szerződéskötésnél tart.
A program keretében eddig 127 szóló és 48 csuklós busz érkezett a megyeszékhelyre, üzembe állításukkal a környezetre gyakorolt káros üzemanyag-kibocsátás is csökkent, valamint négy új intelligens utastájékoztató tábla segíti az utasokat. A pécsi buszok évente 8,6 millió kilométert tesznek meg, naponta mintegy 130-150 ezer felszállás történik, ezzel a pécsi az ország egyik legforgalmasabb közösségi közlekedési rendszere.
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Csalókat csalt csapdába a nyugdíjas férfi
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Összeomlás szélén egy kulcságazat: 63 ezer munkahely forog kockán
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
A hivatal szerint tízezrek, a valóságban százezrek hagyják el az országot
Mérgesek a tanárok – Tovább nő a bérfeszültség az iskolákban
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama