Az üzembe állítani tervezett - összesen harminc - magyar gyártású elektromos busz a fémnél is könnyebb kompozit anyagból készült, műszaki és utasbefogadó kapacitásuk rendkívül jó, a megyeszékhely domborzati viszonyainak kifejezetten megfelelnek. A mintegy tízmilliárd forintból megvalósított buszcsereprogramot megelőző években "szörnyű állapotban volt a legfontosabb közösségi szolgáltatás", az autóbuszpark leromlása korábban nem látott mértéket öltött.
A program jóvoltából Pécsre érkezett járművek teljes mértékben megfelelnek az utazóközönség igényeinek, alacsonypadlósak, nagy részük légkondicionált, a buszok átlagéletkora 8 év alá csökkent. A fonódó vonalhálózat kialakításának következtében évente 30 ezer utas átszállási kényszere szűnt meg.
Csizi Péter, a város országgyűlési képviselője elmondta, a folyamat jelenleg a szerződéskötésnél tart.
A program keretében eddig 127 szóló és 48 csuklós busz érkezett a megyeszékhelyre, üzembe állításukkal a környezetre gyakorolt káros üzemanyag-kibocsátás is csökkent, valamint négy új intelligens utastájékoztató tábla segíti az utasokat. A pécsi buszok évente 8,6 millió kilométert tesznek meg, naponta mintegy 130-150 ezer felszállás történik, ezzel a pécsi az ország egyik legforgalmasabb közösségi közlekedési rendszere.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Rendezést sürgetnek, így vágnák rendbe a nyugdíjakat
Érdekes fordulatok jöhetnek a nyugdíjaknál: erről jobb, ha mindenki tud
Váratlan bejelentést tettek a meteorológusok a fehér karácsonyról
Streamingfelhasználók figyelem: olyan döntés született, amely a kedvenc sorozataink jövőjét is eldönti
A világhírű grófi család tőzsdére vitte a kastélyait és a szigeteit is
Jöhet az ónos eső: ezekben a vármegyében nem árt vigyázni
Karácsony előtt jött a hideg zuhany, több mint száz dolgozót küldenek el