Konkrét összeg említése nélkül kijelentette, "továbbra is jelentős befektetéseket hajtunk végre Győrben, hogy elérjük céljainkat", megemlítve, hogy az utóbbi esztendőkben átlagosan 300 millió euró, a betelepülés óta eltelt két évtizedben pedig összesen mintegy 6,75 milliárd eurót ruházott be Magyarországon a társaság.
Középtávon piacvezetővé akarunk válni a prémiumautók piacán, ehhez pedig arra van szükség, hogy az egyre növekvő részszegmensekben ki tudjuk szolgálni a vevői igényeket - jegyezte meg Axel Strotbek az MTI-nek, hozzátéve, az Audi moduláris stratégiája révén számos olyan sztenderdet alakítottak és alakítanak ki, amelyeket aztán számos további modellbe beépíthetnek.
Emlékeztetett arra: az Audi a Volkswagen-konszern már sok évvel ezelőtt elindította moduláris stratégiáját, amelyet olyan, jelentős fejlesztések előtt álló területeken is tovább kívánnak vinni, mint például az elektromos meghajtás. A szegmensben piacvezető - az Audi tavalyi eladásait negyedével meghaladó - BMW megelőzése kapcsán pedig arra hívta fel a figyelmet az Audi csúcsvezetésének tagja: nem csak azon múlik, hogy darabszámban túlszárnyalják a riválist, hanem e mögött egészséges, fenntartható és gazdaságosan működő rendszert kell működtetni.
2030-ban a jelenleg egymilliárdos autóállomány két és fél-, háromszorosa közlekedik majd a világ útjain, és a növekedés nagyját a fejlődő államok hozzák. Axel Strotbek Kína esetét hozta példaként, ahol egy gazdasági "csoda" eredményeként egy hihetetlen gazdasági potenciált jelentő középosztály alakult ki, amely már megengedheti magának, hogy prémium márkát vásároljon.
Ugyanakkor az Egyesült Államokban is sikerült az Audinak jelentősen növelni eladásait annak révén, hogy a megfelelő modellekkel vannak jelen a piacon és hogy emelkedett a prémium márkák piaci aránya - tette hozzá.
A moduláris motorok megteremtésében "döntő szerepe van győri gyárunknak", amely a világ legnagyobb járműmotor-előállítója, hiszen innen származik a konszern által kibocsátott autók erősforrásainak jelentős hányada. "Ez a szempont akkor is érvényesülni fog, amikor magasabb szintű technológiákba fektetünk Győrben" - jegyezte meg.
Axel Strotbek konkrét típusok említése nélkül arról beszélt: bizonyos, hogy az egyik fő csapásirányban, a prémium kategória legfelső szegmensében fejlesztések várhatóak a győri motorgyártásban.
A tavaly decemberben bejelentett, az Audi története legnagyobbjának számító, 22 milliárd eurós fejlesztési programról szólva az igazgatótanácsi tag elmondta: az összeg nagy részét "magától értetődően" Európában fektetik be, és a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási követelmények miatt ebből jelentős összeget fordítanak a meghajtás-technológiára.
A tavaly felavatott győri járműgyár felépítése után nyitva hagyták a bővítés lehetőségét, "erre jelenleg nincsen okunk, de fontos, hogy felkészülten állunk a kihívások elé" - mondta. Ugyanakkor lényeges szempontként említette, hogy az Audi "minél közelebb legyen vevőihez", például a jelentős eladás-növekedést produkáló észak- és dél-amerikai vagy a kínai piacon.
A gazdaságos üzemméret miatt szintén "helyes stratégia" az is, hogy egyes modellekkel egy gyárból látják el a világpiacot - tette hozzá a vezető. (Jelenleg csak a győri gyárban készül az A3 kabrió és limuzin változata, valamint a TT Coupé.)
Legolvasottabb
Döbbenetes mi derült ki a Covid-oltásokról, brutális mellékhatásokra figyelmeztetnek a szakértők
Itt a vége: négyszáz év után lehúzzák a rolót, nem lehet többé levelet feladni a postán
Borzasztó tragédia a Városligetben: meghalt Csudai Sándor fotóriporter
Kiszámolták: így teljesít egymillió forint FixMÁP és MÁP Plusz állampapírban
Megérkezett a friss mérés: így áll Orbán Viktor, színt vallottak az erdélyi magyarok
Már csak néhány óra van hátra és minden megváltozik, jön a nagy fordulat
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Csendben kicserélnek: a munkanélküliség következő hulláma már a láthatáron, csak így lehet talpon maradni
Kiderült, hol lehet idén fehér a karácsony Magyarországon: ennek sokan örülhetnek