Tavaly október idén szeptember közötti időszakban a magyar háztartások mintegy 92 százaléka vásárolt kávét, illetve kávékeveréket, a családok háromnegyedében pedig megtalálható volt valamilyen tea - derül ki a GfK Hungária felméréséből. A teljes magyarországi kávépiac az idén mintegy 1,36 százalékkal bővült, szemben a teapiacon tapasztalt közel 3 százalékos mennyiségi értékesítés-növekedéssel. Feltehetően az egyre növekvő átlagárak okán, a kávépiac 3,6 százalékkal nagyobb értéket forgalmazott, míg a teapiac 3 százalékos mennyiségi növekedése ellenére mintegy fél százalékkal visszaesett a forgalmazott érték. Az egyes szegmenseket tekintve mind a kávé- és teapiacon egyfajta átrendeződés indult meg. A pörkölt és őrölt kávé tradicionális dominanciájával jellemezhető magyar piacon zajló verseny nagy győztesei a 2003 óta egyre dinamikusabban fejlődő speciális instant kávék, e csoporton belül is a 2in1 (tejpótló por és instant kávé) és 3in1 (tejpótló por, cukor és instant kávé) termékek 76 százalékot is meghaladó növekedési ütemmel. E termékek - a kávépiac egyedüli szegmenseként - a korábbinál több háztartásba jutottak el. Gyakorlatilag az egész kávépiacot csak az instant keverékek és a speciális instant kávék növekedése késztette bővülésre, a többi szegmens, köztük a tiszta instant és a hagyományos kávék eladásai csökkentek. A teapiacon a hagyományos fekete teák a kategória mennyiségi forgalmának több mint a felét adják, részesedésük fokozatosan csökken - egyre kevésbé népszerűek ugyanis, különösképp a gyömölcs ízesítésűek. A herba teáknak nem sikerült jelentős számú új vásárlót megnyernie (a 2005. október-2006. szeptember közötti periódusban a 0,35 százalékkal több háztartás vásárolt herbateát), mindazonáltal ezek a vásárlók egyre többet fogyasztanak: e kategória mennyiségi értékesítése 9,21 százalékkal haladta meg az előző időszakban mért arányt. A méregtelenítő hatásáról elhíresült zöld teák szegmense ehhez hasonló képet mutat. Viszonylag stabil vásárlói hatókör mellett közel 15 száazlékkal emelkedett az e szegmensből értékesített mennyiség.