Az e-kereskedelmi oldal adatgyűjtése szerint a karácsonyi időszakban a legtöbben az elektronikai és a műszaki cikkeket keresik, akár 20 százalékkal is nagyobb az általános kereslet ebben a kategóriában. Nagy az érdeklődés a barkácseszközök, a kisebb-nagyobb bútorok, valamint az építőjátékok, különösen a legók iránt. De népszerű termékek a könyvek, a bakelitlemezek, valamint az ehhez kapcsolódó lemezjátszók is.

Takács Borbála, a Jófogás marketing- és kommunikációs igazgatója úgy nyilatkozott, hogy a rendszeresen internetező magyarok közel kétharmada néz, ad el, vagy épp vásárol az interneten használt terméket, és ez nincs másképp a karácsonyi időszakban sem.

Elmondása szerint ilyenkor a kiemelt termékkategóriákban kiugró a kereslet az év többi hónapjához képest.

– A tudatos, fenntartható fogyasztási szokások térnyerése mellett az is a másodpiacon megfigyelhető keresletnövekedéshez vezet, hogy a használt cikkek átlagára az új termékek piacával szemben csak minimálisan, vagy egyáltalán nem mutat emelkedést – tette hozzá az igazgató a cég közleményében.

A konkrét tárgyakra vonatkozó keresőszavak tekintetében komoly ugrás figyelhető meg a diafilm, a díszkivilágítás és a szárítógép kifejezések esetében.

 

Többet fizetünk a karácsonyi bevásárlásért, de kevesebbet vihetünk haza

Már október végén, november elején megjelentek a boltok polcain az ünnepi termékek a fogyasztói igényekhez alkalmazkodva. Megfigyelhető, hogy a vásárlások kosárértéke sokkal alacsonyabb, mint a korábbi években. Az édességek viszik a prímet a legtöbb üzletben: szaloncukor, adventi naptár és csokifigura, de már most jól fogynak a dekorációk és csomagolások is – derül ki a kereskedelmi láncok lapunknak megküldött válaszaiból.