Újra megjelent Magyarországon az osztrák Julius Meinl, ám most nem kiskereskedelmi üzlethálózatot kíván működtetni, hanem eredeti profilját, a kávéforgalmazást kívánja folytatni. A Julius Meinl AG még 2000-ben hozta létre hárommillió forint törzstőkével a Julius Meinl Hungary (JMH) Kft.-t, amely idén januártól kezdte meg működését. A cég egymillió euró, vagyis csaknem 250 millió forint tőkejuttatást kapott négy kávémárkájának piaci bevezetésére. A JMH néhány év alatt tízszázalékos részesedést szeretne elérni a magyarországi kávépiacon, ám Almásy Antal, a cég ügyvezető igazgatója pontos számadatokat nem kívánt elárulni az üzleti tervre vonatkozóan. Tekintve, hogy a magyar piacon évenként 25 ezer tonna kávé fogy nagyjából 40 milliárd forint értékben, a társaság középtávon mintegy 4 milliárdos forgalmat kíván lebonyolítani. A JMH is a hamburgi kikötőből vásárolja a kávét, majd itthon pörköli, őrli és csomagolja. Almásy elmondta: kész kávét a magas importvám miatt nem hoznak az országba. A leányvállalat már több kiskereskedelmi üzletlánccal kötött szerződést, így többek között jelen van a Spar- és Interspar-üzletekben, a Billában, a CBA-boltokban, illetve az Auchan hipermarketekben. A cég szerződést szeretne kötni a Provera-csoporthoz tartozó Mach-, Profi- és Cora-üzletekkel, illetve a német Metróval. A termékbevezetés második körében a vendéglátó-egységeket célozzák meg szemes, őrölt és filteres kávétermékekkel. A Julius Meinl 1997-ben értékesítette teljes kiskereskedelmi üzlethálózatát és visszatért eredeti profiljához. A magyarországi hálózatát a belga Delhaize-csoport vásárolta meg, majd 2001-től Match és Smatch logóval látta el a boltokat. A cég egyébként korábban 1945 előtt is jelen volt Magyarországon, Meinl Gyula név alatt működtette üzlethálózatát. Hőnyi Gyula