
Márciusban 2,8 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom volumene az egy évvel korábbihoz képest − jelentette a naptárhatástól megtisztított előzetes adatok alapján a KSH. Az adat nem jelent különösebb változást az előzetes várakozásokkal szemben, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a húsvét most márciusban volt, így a szezonális forgalomnak meg kellett volna látszania. Ezzel szemben még az élelmiszer-volumen is 0,9 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
A nem élelmiszer jellegű vegyes termékek forgalma 2,7 százalékkal esett vissza, míg az üzemanyag, amely erősen rontotta a teljes képet, 5,1 százalékos csökkenést mutatott. Az elemzők szerint ebből az látszik, hogy a fogyasztók tudatosan csak annyi terméket vesznek, amennyire szükségük van és csak oda mentek az ünnepek alatt (gépkocsival), ahova a legszükségesebb volt.
A Nemzetgazdasági Minisztérium azzal tompított az adatokon, hogy a múlt évi bázis erős volt. Ugyanakkor tavaly két hónapban, márciusban és áprilisban oszlott el a húsvéti forgalom, miközben most kifejezetten márciusra kellett volna koncentrálódnia. Ettől függetlenül a tárca éves összevetésben továbbra is növekedésre számít, ahhoz azonban nem lesz elég a visszaesés lassulása. A következő hónapokban ugyanis gyengül a kiskereskedelmi szezon, a ruházatra terelődik a hangsúly, amely gyengébb pozíciójánál fogva aligha lesz képes erősíteni a volumenindexet.
Legolvasottabb
„Segítünk kifizetni” – Orbán legérzékenyebb pontjára tapintott az észt elnök
Bepöccentek az oroszok, irgalmatlan pénzt követelnek Európától
Váratlan fordulat a bankszámláknál, minden lakossági ügyfelet érint
Családi megbetegedéseket is okozhatnak a házi készítésű finomságok
Eddig kell rettegve lesni a postaládát, hogy érkezik-e bírság
Jogellenes végrehajtások országszerte? A DK szerint elszabadultak a bankok
Újabb alapvető élelmiszer árát csökkenti a Lidl
Meglepetés a piacon: a paneleket verik a családi házak
Riadót fújtak: vészesen zsugorodik az ország legnagyobb édesvízi tavának vízszintje