2019. július 3-án teljes káoszba fulladt Budapest közlekedése, az autósoknak nem volt menekülőút, hacsak nem szálltak metróra, de a villamospótlók sem jutottak egyszerűen a megállókhoz. Akkor a 4-es, 6-os villamos vonalán a Margit körút Széna tér és Török utca közötti szakaszon történt felújítás, pótlóbuszokat állítottak be, de ez sem segített sokat.
A BKV most bejelentette, hogy
június 20-án éjszaka megkezdődnek a villamosvonal felújításához kapcsolódó munkák a Nyugati tér és a Margit híd budai hídfője között.
Ideiglenes megálló és végállomás épül, kikerülnek a tájékoztató és forgalomirányító táblák, és felfestik a terelések jelzéseit is. A rekonstrukció után gyorsabban és halkabban közlekedhetnek majd a nagykörúti villamosok a Szent István körúti szakaszon is.
A június 21-én kezdődő átfogó pályafelújítási munkálatok során a Jászai Mari tér és a Tátra utca között korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológiával újul meg a leromlott állapotú sínpálya.
Ideiglenes végállomás lesz a Vígszínháznál
A dél-budai végállomások felől érkező villamosok a felújítás idején a Vígszínháznál kialakított ideiglenes végállomásig szállítják majd az utasokat. Itt egy ideiglenes peron épül, amit vasárnaptól használhatnak majd az utasok fel- és leszállásra.
A visszaforduló villamosok közlekedését egy úgynevezett kúszóváltó teszi majd lehetővé a Nyugati tér és a Vígszínház között.
Változik a 4-es és a 6-os villamosok közlekedése hétvégén.
- Szombaton 0:00 és 12:00 között a villamosok a dél-budai végállomások és az Oktogon M között járnak.
- Szombaton 12:00 órától június 22-én, vasárnap 4:00 óráig a dél-budai végállomások és a Nyugati pályaudvar között közlekednek majd a szerelvények.
- Június 22-én, vasárnap 4:00 órától a felújítás befejezéséig a 4-es és a 6-os villamosok a dél-budai végállomások és a Vígszínháznál kialakított Jászai Mari tér (Vígszínház) ideiglenes végállomás között közlekednek.
Szombattól több mint egy hónapon keresztül a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamosok helyett a 4-6-os pótlóbusszal lehet utazni.
A pótlóbuszok a kimaradó szakaszokon éjjel-nappal közlekednek majd. Hétköznap nappali üzemidőben 28 csuklós autóbusz és 62 járművezető gondoskodik a folyamatos pótlásról.
Az autósoknak is őrület lesz.
A Pannónia utca és a Jászai Mari tér közötti szakaszon mindig csak a villamospálya egyik oldalán haladhat a közúti forgalom, irányonként 1-1 sávon.
A felújítási munkálatok befejezése után, augusztustól egy korszerűbb, gyorsabb és csendesebb villamosközlekedés várja majd a nagykörúti utasokat.
A BKK kiemelte: az új 81-es járat csökkenti a Miskolci utca környezetében a közösségi közlekedési eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, akár 10-15 perccel is rövidebb lehet az utazás az alsórákosi térségben.
A zuglói önkormányzat közreműködésével és finanszírozásában új megállókat alakítottak ki a Miskolci utcában, az Erzsébet királyné útjánál, a Kerékgyártó utcánál, a Telepes utcánál és a Csömöri útnál.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb

Letarolta a vihar az országot, Lázár János szerint kritikus órák jönnek

Biztonsági kockázatot találhattak a magyar fegyverbizniszben, ez mindent megváltoztathat

Testkamerát kapnak a bolti dolgozók: ennyire súlyos a helyzet a H&M-ben

Így fullad ki a bulinegyed Budapesten

Durva idők jönnek Ausztriában a mai adatokból kiindulva

Megjelent az ország söre, erre szavazott a közönség

A Google már nem a barátunk? Itt az ideje elbúcsúzni a hagyományos kereséstől

Ötezer autót vonhat ki a forgalomból a NAV kamu-ügyintézők miatt – Ön is belefutott?

Totális összeomlás a MÁV-nál, vasúti katasztrófa sújtotta területté nyilvánítottak több térséget
