2019. július 3-án teljes káoszba fulladt Budapest közlekedése, az autósoknak nem volt menekülőút, hacsak nem szálltak metróra, de a villamospótlók sem jutottak egyszerűen a megállókhoz. Akkor a  4-es, 6-os villamos vonalán a Margit körút Széna tér és Török utca közötti szakaszon történt felújítás, pótlóbuszokat állítottak be, de ez sem segített sokat.

A BKV most bejelentette, hogy

június 20-án éjszaka megkezdődnek a villamosvonal felújításához kapcsolódó munkák a Nyugati tér és a Margit híd budai hídfője között. 

Ideiglenes megálló és végállomás épül, kikerülnek a tájékoztató és forgalomirányító táblák, és felfestik a terelések jelzéseit is. A rekonstrukció után gyorsabban és halkabban közlekedhetnek majd a nagykörúti villamosok a Szent István körúti szakaszon is.

A június 21-én kezdődő átfogó pályafelújítási munkálatok során a Jászai Mari tér és a Tátra utca között korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológiával újul meg a leromlott állapotú sínpálya.

Ideiglenes végállomás lesz a Vígszínháznál

A dél-budai végállomások felől érkező villamosok a felújítás idején a Vígszínháznál kialakított ideiglenes végállomásig szállítják majd az utasokat. Itt egy ideiglenes peron épül, amit vasárnaptól használhatnak majd az utasok fel- és leszállásra.

A visszaforduló villamosok közlekedését egy úgynevezett kúszóváltó teszi majd lehetővé a Nyugati tér és a Vígszínház között.

Változik a 4-es és a 6-os villamosok közlekedése hétvégén.

  • Szombaton 0:00 és 12:00 között a villamosok a dél-budai végállomások és az Oktogon M között járnak.
  • Szombaton 12:00 órától június 22-én, vasárnap 4:00 óráig a dél-budai végállomások és a Nyugati pályaudvar között közlekednek majd a szerelvények.
  • Június 22-én, vasárnap 4:00 órától a felújítás befejezéséig a 4-es és a 6-os villamosok a dél-budai végállomások és a Vígszínháznál kialakított Jászai Mari tér (Vígszínház) ideiglenes végállomás között közlekednek.

Szombattól több mint egy hónapon keresztül a Széll Kálmán tér és a Nyugati pályaudvar között a 4-es és 6-os villamosok helyett a 4-6-os pótlóbusszal lehet utazni.

A pótlóbuszok a kimaradó szakaszokon éjjel-nappal közlekednek majd. Hétköznap nappali üzemidőben 28 csuklós autóbusz és 62 járművezető gondoskodik a folyamatos pótlásról.

Az autósoknak is őrület lesz.

A Pannónia utca és a Jászai Mari tér közötti szakaszon mindig csak a villamospálya egyik oldalán haladhat a közúti forgalom, irányonként 1-1 sávon.

A felújítási munkálatok befejezése után, augusztustól egy korszerűbb, gyorsabb és csendesebb villamosközlekedés várja majd a nagykörúti utasokat.

Közben az is kiderült, hogy szombaton indul az új 81-es trolijárat Zuglóban az alsórákosi Miskolci utcán keresztül a Mexikói út metróállomás és az Örs vezér tere között az új 81-es járat szombati elindításával.Az új járat a nyári tanítási szünetben a hét minden napján, a hétköznap reggeli és délutáni csúcsidőszakban jellemzően 15, azokon kívül 20 percenként közlekedik majd. A BKK a kezdeti időszak tapasztalatai és az utasforgalmi adatok alapján - szükség esetén - finomhangolja majd a menetrendet.

A BKK kiemelte: az új 81-es járat csökkenti a Miskolci utca környezetében a közösségi közlekedési eléréséhez szükséges gyaloglási távolságokat, akár 10-15 perccel is rövidebb lehet az utazás az alsórákosi térségben. 

A zuglói önkormányzat közreműködésével és finanszírozásában új megállókat alakítottak ki a Miskolci utcában, az Erzsébet királyné útjánál, a Kerékgyártó utcánál, a Telepes utcánál és a Csömöri útnál.