Hamarosan újra teljes vonalon járnak a 4-es és a 6-os villamosok, ezzel egy időben a közúti korlátozások is megszűnnek, ismét 2×2 sávon lehet majd haladni a Szent István körúton. A körúti vágányfelújításnak köszönhetően csendesebb és gyorsabb lett a világ egyik legforgalmasabb villamosvonala, mindez már a Nagykörút újragondolásának része. Az előnyben részesített villamosközlekedés, a 60 másodperces lámpaciklus bevezetése és a napközbeni járműtakarítás mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a körúti közösségi közlekedés versenyképes legyen. A fejlesztések a Nagykörút megújítását célzó hosszú távú stratégia részét képezik – írja csütörtöki közleményében a BKV Zrt. és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Augusztus 1-re befejeződik a Szent István körúti vágányok felújítása, a hónap elejétől ismét teljes vonalon, a dél-budai végállomások és a Széll Kálmán tér között közlekednek a 4-es és 6-os villamosok. A felújítás végeztével a közúti forgalom is helyreáll a Szent István körúton:
a buszok, a kerékpárosok és a gépjárművek újra az összes forgalmi sávot használhatják majd.
Modern technológia, halkabb és gyorsabb villamosok
Kifejtették: a nyári hónapokban, a BKV Zrt. beruházásában modern, nagy teherbírású , ún. sínkörülöntéses vágány épült a Jászai Mari tér és a Tátra utca között. A sínek rögzítését Magyarországon egyedülálló módon egyedi automata keverőberendezéssel végezték. A felújított szakaszon hozzávetőleg 350 köbméter betont használtak az alap megerősítéséhez, több mint 100 darab előre gyártott nagypanelt fektettek le.
A BKV Zrt. több szakterületének és a kivitelező összehangolt munkájának köszönhetően a felújítás a munkavégzést nehezítő szélsőséges időjárási körülmények ellenére is határidőre befejeződött. Kisebb, a nappali villamosközlekedést nem érintő utómunkák még várhatók a szakaszon: hézagkiöntés a vágányzónában, kisebb burkolat helyreállítások, burkolatjelek felfestése.
A modern technológiának köszönhetően megszűnik a korábbi ideiglenes 20 km/órás sebességkorlátozás, halkabbá és gyorsabbá válik a Combino villamosok közlekedése. Ez különösen fontos a világ egyik legforgalmasabb villamosjáratának megbízható, éjjel-nappali működése szempontjából.
Rövidebb menetidő a nagykörúti villamosok vonalán
Folytatódik a villamosgyorsítási program: augusztustól a reggeli és délutáni csúcsidő közötti időszakban, 10:00 és 13:00 között az úgynevezett 60 másodperces lámpaciklus működik a Nagykörúton.
Ez egyenletesebb és akár 1 perccel gyorsabb menetidőt biztosít a villamosoknak.
A Nagykörúton közlekedők többsége jelenleg is a közösségi közlekedést választja, a 4-es és 6-os villamosok előnyben részesítése a többség érdekeit szolgálja – írták.
Tisztább járművek napközben is
Jelezték, a telephelyeken elvégzett, rendszeres járműtakarítások mellett májusban tesztjelleggel elindított napközbeni villamostakarítási program is folytatódik a nagykörúti villamosok vonalán. A program keretében hajnaltól kora délutánig a Széll Kálmán téren napközben is takarítják a járműveket: összegyűjtik az utastérben elhagyott hulladékot, áttörlik a kapaszkodókat, és olyan anyagokat használnak, amelyek frissítik az utastér levegőjét. A program bevezetése előtt napközben nem volt mód takarításra, kizárólag a nap végén, a járművek forgalomból való kiállásakor volt erre lehetőség. A cél, hogy a nagykörúti villamosvonalon utazók tisztább és kellemesebb környezetben közlekedhessenek.
A 4-es és 6-os villamosok fejlesztése is része a Nagykörút megújításának
Leszögezték: a Fővárosi Önkormányzat és a BKK stratégiai célja a Nagykörút megújítása. A komplex városrehabilitációs programnak nemcsak a közterületek megújítása vagy a körút arculatának felfrissítése a célja, hanem a körúti villamosvonalak további fejlesztése gyorsabb, halkabb és tisztább járművekkel. A fejlesztések hozzájárulnak ahhoz, hogy a közösségi közlekedés mindenki számára elérhető és nyerő opció legyen – a Nagykörúton és máshol is.
Jó ötlet a budapesti villamosok metrósítása, de van néhány hátráltató tényező
A felsővezeték nem valószínű, hogy tartósan bírná a sebességnövekedést, így azon a fronton komoly átépítéseket kellene betervezni. Bővebben.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Elfogyott a türelem: Karácsony hangosbemondókon üzen a kormánynak
Akkuipari hulladékbombán ülhet Magyarország 2030‑ra?
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Magyar Péter elsöprő győzelmet ígér 2026-ban