Nem készült és nem is készül olyan előterjesztés a szaktárca illetékes államtitkárságán, amelynek alapján visszaállítanák a magyarországi autópályákra a díjszedő kapukat, illetve a matricás rendszer felszámolását javasolná - tájékoztatták a NAPI Gazdaságot a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumban. Ezzel részben hivatalosan cáfolták azt a Népszabadság tegnapi számában megjelent hírt, amely szerint megszüntetnék a matricát a díjfizetéses autópályákon és két év múlva visszaépítenék a sztrádakapukat.
Csillag István gazdasági és közlekedési minisztert lapzártánkig nem sikerült elérni, de más forrásból megerősítették lapunk információját, miszerint a 2002-2006 közötti időszakban az előző kormány által jóváhagyott autópálya-fejlesztési program folytatódik. Jelenleg a szakemberek csak az egyes autópálya-szakaszok megépítésének konkrét tervein dolgoznak; a tervekben pedig szó sincs az autópálya-kapuk visszaállításáról. Csillag - a szekszárdi tehermentesítő út átadása alkalmából - az MTI-t arról is tájékoztatta, hogy a közlekedési tárca megállapodást kíván kötni az M5-ös autópálya üzemeltetőjével, hogy ez a főút is részévé váljon az országos úthálózat mai matricás rendszerének. (Ugyanakkor még nyitott kérdés az M5-ös továbbépítésével kapcsolatos megállapodás.)
Csillag szerint amikor Magyarország is az Európai Unió tagja lesz, meg kell felelnünk annak a követelménynek, hogy az úthasználó a használat arányában fizessen díjat. Ennek elérését segítheti majd a jövőben az az autók azonosítását szolgáló chipkártya, amellyel az úthasználat követése is lehetővé válik. Mindezek alapján lehet majd kidolgozni az úthasználati díj fizetését megalapozó koncepciót.
A miniszter hozzátette: azok a kapuk, amelyek a pályadíj fizetésére szolgáltak, ott lesznek, ahol az országhatárnál nem magyar tulajdonú járművek haladnak át.
Bubrik Gáspár
Legolvasottabb
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Látványos fotók: így áll most az M1-es autópálya újjáépítése
Az idősek nem kérnek a nyugdíjadóból, de az árrésstopnak örülnek
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Putyin már tudja, hogyan lehet akkora béke, amekkora még sohasem volt
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Civic Type R vs Clio RS: Melyik a jobb?
Két nagyon hasonló autó, de mégis különböznek.