A tervek szerint szeptember 28-án nyílik meg a Széna téren a Mammut II. bevásárló- és szórakoztatóközpont. A bruttó 51 ezer négyzetméter össz-alapterületű, 9-9,5 milliárd forintból épülő komplexum jelenleg szerkezetkész állapotban van. A mintegy 30 ezer négyzetméternyi kereskedelmi területet magában foglaló épület 99 százaléka már most bérlőre talált – jelentette be tegnapi sajtótájékoztatóján a beruházó Mammut Üzletház Rt. A bérlők között több olyan nemzetközi lánc is van, amely először itt nyit üzletet Magyarországon. Például a német Douglas Holding, Európa vezető illatszer-forgalmazó cége is a Mammut II.-ben nyitja meg első magyar boltját. (A Douglas egyébként az Örs vezér téren épülő Árkád bevásárlóközpontban hasonló üzlet nyitását tervezi a jövő év elejére.) A vállalat 800 ezer és egymillió márka közötti beruházást tervez a magyar piacon. Az évi 4,8 milliárd márka árbevételű Douglas Holding az illatszerek mellett ruha-, ékszer-, édesség-, könyv- és sportcikk-kereskedelemmel is foglalkozik. Legjelentősebb üzletága azonban a most Magyarországon is megjelenő parfümforgalmazás, amely évente 2,5 milliárd márkás forgalmat bonyolít le. A Szigetszentmiklóson, az M0-ás autópálya mellett 1997 óta ruha- és cipőáruházat működtető Nico Hungary Kereskedelmi Kft. is a Mammut II.-t választotta kiskereskedelmi terjeszkedésének következő állomásául. A Nico 5000 négyzetméteres saját áruháza ugyanis nem váltotta be a társaság olasz tulajdonosa, a Nico Iniziative S.p.A. reményeit. A magyar cég bevételei elmaradnak a várakozástól, ami az egymás után nyíló bevásárlóközpontoknak és hipermarketeknek tulajdonítható – mondta lapunknak Solomon Adrián, a Nico ruházati osztályának vezetője. Ezért döntött a Nico Hungary a bevásárlóközpontokban történő terjeszkedés mellett, ami nem csupán Budapestet, hanem a vidéket is jelenti. Az expanzió mértékét nagyban befolyásolja az Európában és Amerikában összesen 30 üzlettel rendelkező (ebből 20 a szigetszentmiklósihoz hasonló, nagy alapterületű áruház) Nico-csoport más cégeinek boltnyitása; évente átlagosan egy új üzlettel lehet számolni – tette hozzá Solomon. Ugyancsak a Mammut II.-ben nyitja meg első magyar üzletét az Európában és az Egyesült Államokban csaknem 2000 cipőüzletet működtető Heinrich Deichmann Schuhe GmbH & Co. KG. A társaság kelet-közép-európai expanziójának keretében nemrég céget alapított Magyarországon is: a Deichmann Cipőkereskedelmi Kft.-t nemrégiben jegyezték be, a cégbírósági adatok szerint 150 millió forint törzstőkével. A Deichmann magyarországi terjeszkedésében többek között szerepet játszottak a társaság évek óta bővülő magyar beszállítói kapcsolatai, valamint az, hogy a vállalat szerint a magyar piac sok szempontból hasonlít a lengyelre. (A Deichmann a régióban először Lengyelországban nyitott boltokat, az elmúlt négy év alatt összesen 35-öt.) Azt egyelőre nem tudni, hogy idén hány bolt nyitását tervezi a német cég, azt azonban már igen, hogy előbb Budapesten, később pedig egyes megyeszékhelyeken jelennek meg a Deichmann-üzletek. A társaság a régió más országaiban is folytat expanziós előkészületeket. H. B.