Ingatlanfejlesztés, turisztika
BECSÜLT VAGYON: 7,9 MILLIÁRD

Igazán szerencsésnek mondhatja magát, mert a hobbija egyben a munkája is. A korábban autóalkatrész-kereskedelemben tevékenykedő Láng Róbert évek óta szinte kizárólag a vitorlázással foglalkozik. A válság kitörése óta a "szinte" szót is törölni kellett, hiszen az ingatlanfejlesztések is leálltak. A dunakanyari lakópark első üteme ugyan megépült, de újat nem indított, erőfeszítéseit a balatoni és tengeri vitorlásüzletre koncentrálta. Jachtok bérbeadásával és flottaüzemeltetéssel foglalkozik itthon és Horvátországban is.

Kép: Napi Gazdaság

A charter üzletág "válságállónak" bizonyult és folyamatosan bővül. Balatoni flottája tavaly hat hajóval gyarapodott, így már 14 tagból áll. Ebben a 30 láb hosszú vitorlástól a 40 láb hosszú katamaránig többféle hajó található. A tengeri flottát 1,8 millió eurós beruházással bővítette 40 tagúra. A tavalyi kiváló adriai szezon után az idei sem tűnik rossznak, hiszen már most a teljes flottára beérkeztek a megrendelések. Láng Róbert − Adriatic Challenge néven futó − adriai flottájának döntő többsége saját tulajdonban van, de öt hajót bérhajózásra adtak át a tulajdonosok. (A balatoni flottában hét üzemeltetésre átadott hajó található.) Egyéves előkészítés után felállt a cég új menedzsmentje, így bővíteni tudta a szolgáltatások körét is: a hajófenntartást, -karbantartást, bérhajóztatást és az adminisztratív munkák elvégzését is vállalni tudják. Továbbra is árulja a német Bavaria-hajókat, bár kizárólagos értékesítési jogot már nem élvez. A vitorlásokat a magyar mellett a horvát, macedón és szerb piacon is értékesíti. Régi vágya egy saját balatoni kikötő, de egyelőre nem sok esély van a megvalósítására.

2004
4,6 milliárd forint
2005
5 milliárd forint
2006
5 milliárd forint
2007
5,5 milliárd forint
2008
6 milliárd forint
2009
6,5 milliárd forint
2010
6,5 milliárd forint
2011
7 milliárd forint
2012
7,5 milliárd forint