Azokban az években, amikor a részvények az év elejétől húsvétig negatív irányba mentek, az esetek 50 százalékban átlagosan 2 százalékos mínusszal zárta az S&P az évet, míg az esetek felében kisebb emelkedést ért el az index az év végéig.
Na de ha már húsvét és a részvények is várhatóan felfelé mennek a történelmi statisztika alapján a következő hónapokban, vessünk egy pillantást, mely cégek profitálhatnak a legjobban az ünnepből.
Kimutatások szerint az átlag amerikai állampolgár átlagosan 145 dollár körüli összeget költ húsvétkor különböző dekorációkra, élelmiszerre, édességre, és ruhára. A fogyasztás évről évre természetesen eltérhet egymástól hiszen a húsvét ünnepe nem egy fix napra esik ám március 22 és április 25-e között bármikor előfordulhat. Az idei évben ráadásul igen korán van az ünnep, így a hideg időjárás rányomhatja a bélyegét a fogyasztásra. Az amerikaiak azonban idén is meg fogják támadni az üzleteket jelentős forgalmat biztosítva a kereskedelmi üzletláncoknak, mint például a Wal-Mart vagy a Targetcorp.
Az ünnep igazi nyertesei ugyanakkor kik mások is lehetnének, mint például a legnagyobb tojás kereskedők illetve csokoládégyárak.
Amerika legtöbb tojását a Cal-maine Foods nevezetű cég adja el, mely összesen 29 államban évi 821 millió doboz tojást értékesít így az amerikai tojáspiac 18 százalékát birtokolja. Nem is csoda, hogy a Russel 3000 részvényindexben az egyik legjobban teljesítő cégnek számít az elmúlt 10 évben értékét 2200 százalékkal növelve.
A csoki nyuszi szintén kiemelkedő businessnek számít húsvétkor, hiszen csak az Egyesült Államokban egy 1.9 milliárd dolláros üzletről beszélhetünk.
E piac egyik legprominensebb szereplője a The Hershey Company lehet. A legnagyobb csokoládégyártó a nyuszi csokik és csoki tojások legszélesebb választékát biztosítja Amerika szerte.
A cég 1894-ben alapult mikor Milton Hershey elhatározta, hogy a méltán kedvelt karamell kockákat csoki bevonattal látja el. A sikeren felbuzdulva a következő években jelentős mértékben növelte csokoládé kínálatát 1900-ra az egyik legnagyobb csokoládégyártóvá nőve ki magát. A Hershey jelenleg az USA-ban a hatodik legismertebb névnek számít a piacon uralva több vezető márkát mint például a Kit Kat, a Reese's mogyorókrémet vagy a Twizzlers-t. A 2008-as válság óta a részvényárak is lenyűgöző teljesítményt mutattak több mint 125 százalékos emelkedéssel mutatva a cég kiváló teljesítményét és a belefektetett bizalmat.
Érdemes lehet tehát a portfóliónkban szezonális részvényeket is tartani mint például a The Hershey Company vagy a Cal-Maine és ha a nyuszi is úgy akarja akár idén is nagyot ugorhatnak e részvények árai.
Legolvasottabb
Egyik csalódás a másik után: a Nemzetgazdasági Minisztérium elárulta, miért nem jöttek a számok
Megszűnik a Comedy Central és még további kilenc tévécsatorna
Már kimondhatjuk, egyre biztosabb, itt biztosan lesz hó karácsonykor
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Remeghetünk 2026 miatt? A kétszámjegyű drágulás éve rúghatja ránk az ajtót jövőre
A fél ország újratervezett, irdatlan mennyiségben mozdultak meg állampapírpénzek
Friss V4-es adatsor – Csehország már célértéken belül, Magyarország még küzd
Végre: óriási mennyiségre szerződhet a Mol a horvát Janaffal
Ha ezt meglátja Orbán Viktor! Brüsszel még a karácsonyfát is elvinné a Karmelitából