A YouTube jelentős bevételeket köszönhet az oldalon megjelenő reklámoknak. Amennyiben ezeket blokkolják a felhasználók különböző alkalmazások és bővítmények segítségével, azzal jelentős károkat okoznak a vállalatnak és a tartalomgyártóknak egyaránt, hiszen mindkét félnek elsősorban a reklámokból van bevétele.

Ne blokkoljanak, fizessenek!

A videómegosztó már korábban arra figyelmeztette a felhasználókat, hogy „A YouTube-on nem engedélyezettek a reklámblokkolók”, közben arra ösztönzik a nézőket, hogy inkább a YouTube Premiumra fizessenek elő a reklámmentes élményért.

A YouTube elsőkörben azzal próbálkozott, hogy a reklámblokkolókat használók a videós tartalom helyett mindössze egy üzentet láttak, amelyben két lehetőséget kaptak a felhasználók:

  1. engedélyezik a reklámokat és tovább használhatják ingyenesen a platformot,
  2. előfizetnek a reklámmentes prémium szolgáltatásra.

Most tovább folytatódik a küzdelem

A videómegosztó platform egy új szigorítást tesztel, amely szerint a felhasználók három videót nézhetnek meg a reklámblokkolóval, aztán letiltják a fiókját – derül ki a Redditen közzétett képernyőfelvételről, amelyet a gHacks szúrt ki.

Kép: Reddit / @Reddit_n_Me

Ők kaszálnak milliárdokat a TikTokon, de kegyetlen nagyot bukhatnak

A népszerű videómegosztó platformot üzemeltető cég és a tartalomgyártók is temérdek pénzt keresnek a reklámokból. A Napi.hu összegyűjtötte azokat a tiktokkereket, akik a legnépszerűbbek és ezáltal a legtöbbet viszik haza.

Nemrég kötelező reklámot jelentettek be

Hosszabb reklámokkal találkozhatunk a YouTube-on a jövőben, ha a televízión nézzük a tartalmakat – jelentette be a vállalat a YouTube Brandcast eseményen.

  • A nézők két egymást követő 15 másodperces hirdetés helyett egyetlen 30 másodperces reklámot fognak látni.
  • Nem az összes tartalomnál állnak át erre a módszerre, mindössze a videók legjobb öt százalékát kívánja megcélozni a platform.

videómegosztó platform azt is bejelentette, hogy elkezdi tesztelni azokat a hirdetéseket, amelyek akkor jelennek meg, amikor a néző megállítja a videót egy telefonhoz csatlakoztatott tévén. Ezt a YouTube „szüneteltető élménynek” nevezte el.

A „felugró reklámnak” az előnye, hogy el lehet utasítani egy kattintással.

Az AdWeek várakozásai szerint valahogy így fog kinézni:

Kép: AdWeek

A YouTube a változások bevezetésének pontos idejét egyelőre nem közölte, a reklámblokkolót használók kitiltására pedig egyelőre nem reagált.