A nemzetközi légiforgalmi szövetség adatai szerint az utasforgalom 1,1 százalékkal maradt el a tavaly augusztusitól, viszont a visszaesés lényegesen enyhébb volt a júliusi, 2,9 százalékos forgalomcsökkenésnél. A légitársaságok kapacitáscsökkentő intézkedései nyomán az utaskihasználtság 1,2 százalékkal 80,9 százalékra nőtt.

A jegyárak ugyanakkor továbbra is erős nyomás alatt vannak: a prémiumjegyek árszintje 22, míg a turistaosztályokra szóló jegyek átlagosan 18 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest augusztusban.

Giovanni Bisignani, az IATA igazgatója szerint a jegyárak a stabilizáció ellenére nem érik el a nyereségesség szintjét, ezzel szemben pedig a költségoldalon az erőteljesen csökkentett gépkapacitások és az emelkedő üzemanyagárak gyakorolnak nyomást a légitársaságokra.
Bár a teherszállítmányokból származó forgalom javult - az augusztusi adat 12 százalékkal jobb a tavaly decemberi mélypontnál -, továbbra is rendkívül gyenge a piaci kereslet - mondta Bisignani. A júliusi 11,3 százalékos gyengülést követően augusztusban 9,6 százalékkal esett vissza a légi teherforgalom az egy évvel korábbi szinthez képest.

A légiipari gyártók számára ugyanakkor bizakodásra adhat okot az IATA jelentése. Piaci szakértők ugyanis úgy vélik, javulnak a kilátások ahhoz képest, hogy a legtöbb gyártó a megrendelések tömeges visszamondására számított a légitársaságok részéről. Elemzők szerint, ha lassan is, de a pozitív tartomány felé közelítenek a szektor főbb mutatói.