A jegyárak ugyanakkor továbbra is erős nyomás alatt vannak: a prémiumjegyek árszintje 22, míg a turistaosztályokra szóló jegyek átlagosan 18 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest augusztusban.
Giovanni Bisignani, az IATA igazgatója szerint a jegyárak a stabilizáció ellenére nem érik el a nyereségesség szintjét, ezzel szemben pedig a költségoldalon az erőteljesen csökkentett gépkapacitások és az emelkedő üzemanyagárak gyakorolnak nyomást a légitársaságokra.
Bár a teherszállítmányokból származó forgalom javult - az augusztusi adat 12 százalékkal jobb a tavaly decemberi mélypontnál -, továbbra is rendkívül gyenge a piaci kereslet - mondta Bisignani. A júliusi 11,3 százalékos gyengülést követően augusztusban 9,6 százalékkal esett vissza a légi teherforgalom az egy évvel korábbi szinthez képest.
A légiipari gyártók számára ugyanakkor bizakodásra adhat okot az IATA jelentése. Piaci szakértők ugyanis úgy vélik, javulnak a kilátások ahhoz képest, hogy a legtöbb gyártó a megrendelések tömeges visszamondására számított a légitársaságok részéről. Elemzők szerint, ha lassan is, de a pozitív tartomány felé közelítenek a szektor főbb mutatói.
Legolvasottabb
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Valószínűleg épp most durran ki minden idők egyik legnagyobb tőzsdelufija
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében