A jegyárak ugyanakkor továbbra is erős nyomás alatt vannak: a prémiumjegyek árszintje 22, míg a turistaosztályokra szóló jegyek átlagosan 18 százalékkal volt alacsonyabb az egy évvel korábbihoz képest augusztusban.
Giovanni Bisignani, az IATA igazgatója szerint a jegyárak a stabilizáció ellenére nem érik el a nyereségesség szintjét, ezzel szemben pedig a költségoldalon az erőteljesen csökkentett gépkapacitások és az emelkedő üzemanyagárak gyakorolnak nyomást a légitársaságokra.
Bár a teherszállítmányokból származó forgalom javult - az augusztusi adat 12 százalékkal jobb a tavaly decemberi mélypontnál -, továbbra is rendkívül gyenge a piaci kereslet - mondta Bisignani. A júliusi 11,3 százalékos gyengülést követően augusztusban 9,6 százalékkal esett vissza a légi teherforgalom az egy évvel korábbi szinthez képest.
A légiipari gyártók számára ugyanakkor bizakodásra adhat okot az IATA jelentése. Piaci szakértők ugyanis úgy vélik, javulnak a kilátások ahhoz képest, hogy a legtöbb gyártó a megrendelések tömeges visszamondására számított a légitársaságok részéről. Elemzők szerint, ha lassan is, de a pozitív tartomány felé közelítenek a szektor főbb mutatói.
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Eljött a paradicsom a lakáspiacon: a garzonok mellett már a házakat is viszik

Megszólal Tiborcz István, minden részlet kiderül az értékmentésről

Az osztrákok is készülhetnek a katonai szolgálatra, a németek jövőre már soroznak

Feleszméltek a kkv-k, sorakoznak ezekért az autókért

Rossz hírt kaptak a magyar munkavállalók: háromnegyedüket érinti a baj

Lemondott az izlandi miniszter, akinek 36 éve gyermeke született egy 15 éves fiútól

Pusztító repülőgépeket ont a Boeing: a fegyverkezési láz elérte a vállalatot

A NOB új elnöke visszahozná az oroszokat az olimpiára

Beragadt a forint, a sztorit most az állampapírpiacon írják
