Az együttműködés keretében a Baidu az okos személygépjárművek vezetési képességeihez szükséges technológiákat biztosítja, míg a Geely az autógyártásban és tervezésben szerzett tapasztalatot adja.
A beruházás összegéről, illetve a járművek piacra bocsátásának tervezett idejéről egyelőre nem közöltek részleteket. Robin Li, a Baidu társalapítója és vezérigazgatója úgy fogalmazott: "Kína az elektromos járművek legnagyobb piacává vált, az elektromos autók vásárlói pedig intelligensebb, új generációs járműveket várnak el".
Kapcsolódó
A koronavírus-járványt követő gazdasági helyreállás kedvező alakulásának köszönhetően a megújuló energiával működő járművek szektora változatlanul markánsan fejlődik Kínában. A Kínai Autógyártók Szövetségének decemberi előrejelzése szerint a megújuló energiával működő járművek forgalma 2021-ben 40 százalékkal emelkedhet, elérve az évi 1,8 millió eladott autót.
A hangcsoui székhelyű Geely autógyártó a svéd Volvo Car Corp. tulajdonosa, a brit Lotus Cars sportautógyár és a legnagyobb malajziai autógyártó, a Proton részvényeinek többségi tulajdonosa.
A Baidu Apollo nevű autonóm vezetésre kifejlesztett technológiai platformját 2017 óta használják okosjárművek gyártásában, a vállalat pedig jelenleg három kínai nagyvárosban üzemeltet önvezető taxikat - egyelőre sofőrökkel.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Újra támad az Ipoly: két határút is eltűnt a víz alatt Nógrádban
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem