A Suzuki cáfolja, hogy megsértette volna a Volkswagennel 2009-ben kötött együttműködési megállapodását, amelynek részeként a német vállalat 20 százalékos részesedését vásárolt japán szektortársában. A VW hét végi közleménye szerint partnere felrúgta megállapodásukat, amikor úgy döntött, hogy a Fiattól vásárol dízelmotorokat a Magyarországon gyártott SX4-es autókba. Tagucsi Hideki, a japán vállalat szóvivője a Bloomberg tudósítása szerint csak annyit szögezett le, hogy teljesen tévesnek tartják a Volkswagen álláspontját, amelyben a német cég néhány hetet adott a Suzukinak, hogy hagyjon fel a szerződésszegéssel. A Suzuki 2005-ben állapodott meg a Fiattal arról, hogy az utóbbi cég dízelmotorokat gyárt számára Ázsiában. Az júniusi megállapodás az SX4-esekhez szállított motorokról csak ennek a kibővítése volt - emlékeztetnek elemzők.

A VW kesztyűt dobott a japán autógyártónak, és úgy tűnik, nem szándékozik, visszakozni, ám nem valószínű, hogy a Suzuki engedne a nyomásnak - nyilatkozta a Bloombergnek Takada Szatoru a TIW tanácsadó cég tokiói elemzője. Ugyanakkor a németeknek szükségük van a japánokra, ha a feltörekvő piacokon akarnak terjeszkedni, ezért valószínűleg nem akarják feladni a partnerséget a Suzukival - tette hozzá.

Ezt megerősíthetik Christine Ritz, a VW befektetői kapcsolatokért felelős vezetőjének szavai, szerinte ugyanis cége továbbra is vonzó befektetési lehetőségként tekint a japán autógyártóra. Éppen csak az a gondjuk, hogy a Suzuki lépése nyomán nem tudják, mi a szándéka partnerüknek a Fiattal, egyik versenytársukkal. A Suzukinak viszont az az álláspontja, hogy a partnerség csak akkor működhet, ha a VW tulajdonszerzése ellenére egyenlő feleként tekint a japán vállalatra. Egy az ügyhöz közel álló Suzuki-menedzser szerint a Suzuki vezetősége októberig dönti el mit óhajt kezdeni a partnerséggel. Eközben a VW-nél is folyik a viszony felülvizsgálata.