Újraindulhatnak a Blue Air járatai azt követően, hogy a Környezetvédelmi Alap Igazgatósága (AFM) feloldotta a cég számláinak a zárolását, azonban ez csak pillanatnyi megoldást jelent, s az elkerülhetetlen vég elodázását - írja a Maszol. Az AFM 12 hónapos ütemtervet szabott meg a légitársaságnak a 28 millió lejes (2,3 milliárd forint) adósság befizetésére, azonban erősen kétséges, hogy valaha is befolyik-e a számlájára a pénz.
A cégvezetés tájékoztatása szerint a fapados társaság adósságállománya nagyjából 230 millió euró, ami körülbelül az 50 százaléka az egy normális működési évben megvalósított bevételeknek, ezért a vállalat vezetősége úgy véli, hogy van elég bevételük az adósságok kifizetéséhez.
Rossz összehasonlítás
A gond az, hogy a 2019-es árbevételt vették alapul, amit a Blue Air a jelenleginél sokkal kedvezőbb piaci viszonyok mellett ért el, 1145 alkalmazottal és 32 repülőgéppel. A cégvezetés elismeri, hogy időközben a személyzeti állomány 560 főre csökkent, a géppark pedig 13-ra. Az utóbbiból öt marad, mivel a többit minden bizonnyal lízingelte a cég, s nem tudja fizetni a lízingdíjat.
Ebből az következik, hogy a társaság gépparkja idén kevesebb, mint hatodára olvad a három évvel korábbinak, ráadásul jó hírét nagyon megtépázták az utóbbi időszak botrányai. A cég pénzügyi helyzete rengeteget romlott 2019 óta, az adósságállománya 646 millió lejről 1,12 milliárdra nőtt, míg a bevételei visszaestek.
Legolvasottabb
Megjött a döntés: ez történik csütörtöktől az üzemanyagárakkal
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Bele ne főzze semmibe, inkább vigye vissza!
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Kezd beütni a baj, látogatási korlátozást rendeltek el egy magyar kórházban
Lezárult a vizsgálat: ezért tankoltak vizet a benzinkúton, fizetnek a károsultaknak
Véget vet az EU az orosz gáznak: megszavazták, Magyarország perre megy
Zombihajók, CIA, precíziós csapások – Trump rejtett háborút indított?
Nem kell a konyhában robotolni, a piacok megmentik az ünnepi asztalt