Az ázsiai ország információs- és telekommunikációs-technológiai intézetének jelentése szerint a kínai márkák eladása 12,4 százalékkal 436 millióra zsugorodott - írja az MTI.
Tavaly a kínai gyártók összesen 1054 új modellt dobtak piacra az országban, ami 27,1 százalékkal kevesebb 2016-hoz képest.
Kapcsolódó
Kínában tavaly először márciusban jegyeztek fel eladáscsökkenést a maroktelefonok piacán, a legnagyobb visszaesés decemberben volt éves összevetésben, 32,5 százalékos.
Szakértők rámutattak arra, hogy Kínában telített a piac, már minden lakos legalább egy készülékkel rendelkezik. Emiatt csökken a mobiltelefonok iránti kereslet, a gyártók között pedig egyre szorosabb a verseny.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben