A német fogyasztói bizalom 16 havi csúcsot ért el a GfK októberi fogyasztói bizalmi indexe szerint. A szeptemberi, kiigazított 3,8 pontos értékről 4,3-re emelkedett az index értéke, ami 2008 júniusa óta a legmagasabb szintet jelenti.

Az intézet közleménye szerint több jel is arra utal, hogy a gazdasági visszaesés mértéke a hónapokkal ezelőtt vártnál kisebb, illetve a hangulatot javítja az is, hogy a munkaerőpiac korábban prognosztizált negatív tendenciái egyelőre nem indultak be.

A GfK gazdasági kilátásokat mérő indexe először fordult pozitívba 2008 júniusa óta, mínusz 7,5-ről 3,4 emelkedett, a bérrel kapcsolatos várakozások 8,8-ról 16 pontra, a fogyasztási hajlandóság pedig 31,1-ről 36,5 pontra nőtt a felmérés szerint.

Az alacsony infláció jó hatással van a fogyasztói hangulatra, ellensúlyozva a munkahely elvesztésével kapcsolatos félelmeket - írja a közlemény.