A párizsi székhelyű PSA-csoport (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhall, DS) a "hazai piacon" 31 százalékkal növelte eladásait és ezzel nőtt az európai piaci részesedése. Ebben az is szerepet játszott, hogy számos riválisa kénytelen volt felfüggeszteni több modelljének az eladását azután, hogy szeptember 1-től életbe lépett a gépkocsimotorok károsanyag-kibocsátásának meghatározására bevezetett új teszteljárás.
Míg a a Volkswagen, a Renault és más riválisok több modellje gyakorlatilag elérhetetlenné vált a piacon a második félévben, a PSA időre végrehajtotta a szükséges változtatásokat.
Az Opel/Vauxhallt leszámítva a PSA tavalyi európai eladásai 5 százalékkal nőttek, globálisan viszont 12 százalékkal, 2,84 millióra csökkentek.
A PSA nem közölt semmit arról, hogy mire számít az idén, erre azután kerül sor, hogy februárban közzéteszi tavalyi pénzügyi eredményeit.
Viszont hosszú távon a PSA terve, hogy csak elektromos vagy hibrid autókat gyárt majd.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Bezár a könyvbazár: nem lesz nyitva a Libri ettől a naptól
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Óriási fordulat a Liszt Ferenc reptéren: két szolgáltató csap le a taxis jogokra