Feriheggyel küzd a Wizzair - elköltözne a fapados?
Sokallja a Budapest Airport által felszámított díjat a Wizzair, így a diszkont légitársaság azt fontolgatja, hogy vidéki repteret választ Ferihegy helyett. Valós alternatíva azonban jelenleg nincs.
A Budapest Airport a piaci fejlődés gátja - jelentette ki Váradi József, a Wizzair vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy a reptérüzemeltetővel, de nélküle is elképzelhetőnek tartják további magyarországi működésüket. Váradi kiemelte, hogy a Budapest Airporttal (BA) "permanensen sehová nem vezető tárgyalásokat" folytatnak annak érdekében, hogy a reptérüzemeltetőnek fizetendő díjakat csökkentsék. Jelenleg ugyanis minden egyes felszállás utasonként négyezer forinttal kerül többe Ferihegyről, mint a többi reptéren átlagosan. Itt ugyanis 23,6 eurót kell fizetnie utasonként, míg másutt átlagosan 10 euró körüli a díj.
Váradi így elképzelhetőnek tartja, hogy a Budapesten monopolhelyzetben lévő reptér helyett vidéki helyszínekről közlekedjen a Wizzair. Három reptérrel folytatnak tárgyalásokat, a debreceni, a Győr közelében lévő péri, valamint a Székesfehérvár melletti börgöndi légibázis üzemeltetőivel.
Pér jelenleg csak kisrepülőgépek fogadására alkalmas, Börgönd pedig olyannyira nem kész reptér, hogy még csak a fejlesztésre létrejött befektetői csoportról hallani. Megfigyelők hozzáteszik, Debrecen hátránya, hogy túl messze van a fővárostól, vagyis az utasok vélhetően nehezen fogadnák el, mint induló és célállomást.
Kérdésünkre, miszerint a fentiek ismeretében nem gondolja-e, hogy vízipisztollyal lövöldöznek a Budapest Airportra, Váradi úgy felelt: a périnek van a három közül a jelenleg a legnagyobb realitása, majd a börgöndi jön a sorban.
Váradi elmondta még, hogy a most kezdődött téli menetrendben 11 célállomásra repülnek, amely januártól újabbal bővül: Románia EU-s csatlakozásával - Marosvásárhely után - Bukarestbe is repülnek majd.
Nem stagnál a diszkontforgalom Budapesten, sőt az elmúlt 12 hónapban 8 százalékos növekedést regisztráltak - mondta Szollár Domokos a BA szóvivője. Váradi korábban azzal indokolta kijelentését, miszerint a BA a fejlődés gátja, hogy cége itt csupán 1 százalékos növekedést ért el 2005-2006-ban, míg a teljes hálózatban 50 százalékos bővülést mutatott fel.
Szollár is helyénvalónak tartja, hogy a légitársaságok nyomás alatt tartják a BA-t, hiszen Ferihegy közép-európa legdrágább reptere. Ezen a cég maga is változtatni kíván azt követően is, hogy áprilisban 5 százalékkal csökkentették a díjakat.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.