A lapnak a fuvarozók elmondták, hogy többet kell majd fizetniük a MÁV-nak a vontatáshoz használt villamos energiáért. E költségek a Rail Cargo Hungáriánál (RCH) várhatóan 23 százalékkal nőnek, a GYSEV Cargónál 25 százalékkal, a CER Cargo Hungary pedig 20 százalékot jelzett.
A másik nagy, díjemelésre szorító tétel annak többletköltsége, hogy a pályafelújítások miatt a szerelvények kénytelenek a korábbinál hosszabb úton és hosszabb ideig közlekedni - mondta Kukely Márton, a CER Cargo Holding vezérigazgatója.
Kapcsolódó
Az RCH-nál például 20-30 százalékkal nőtt a fuvarozási idő, egy átlagos tehervonat menetideje pedig másfélszer olyan hosszú, mint amennyit a menetrendje indokolna. Októberig a társaság vonatai a tervezettnél 444 ezer kilométerrel hosszabb utat tettek meg, árutonnában kifejezett teljesítményük pedig 4 százalékkal esett.
A GYSEV Cargo számára pályaszakasztól és infrastruktúrától függően 3-10 százalékkal nő 2019-ben a pályahasználati díj, a vontatási költség pedig 5-6 százalékkal.
A társaságok egyéb költségei is nőnek. A GYSEV Cargo legalább 5-6 százalékkal növekvő személyzeti jellegű ráfordítással számol, és azzal, hogy jelentősen emelkednek az alvállalkozóinak fizetendő díjak is - írta a lap.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Veszedelmes trend: kétszeresére duzzadt az e-rolleres balesetek száma