A piackutató adatai szerint az égetett szeszek eladásának értékbeli megoszlásában 26 százalékkal állnak az élen a gyomorkeserűk, megelőzve a vodkát (25 százalék) és a pálinkát (17).
A vizsgált időszakban - tavaly szeptember és idén augusztus között - a gyomorkeserűk népszerűsége nőtt meg a leginkább, az értékesítésükből származó bevétel a 21 milliárd forintot is túllépte. Az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest ez 12 százalékos növekedés. Mennyiségét tekintve is figyelemre méltó a termékcsoport forgalma, hiszen több mint 44 ezer hektoliternyit vásároltak ezekből a szeszes italokból, ami éves összesítésben 7 százalékos növekedésnek felel meg.
Ha a bolttípus szerinti eloszlást nézzük, még mindig a 2500 négyzetméter feletti hipermarketekben fogy a legjobban a gyomorkeserű, az eladások 36 százalékát bonyolították le ezekben az üzletekben idén augusztusig. Éves összevetésben mégis a másik végletet képviselő, 50 négyzetméter alatti egységek produkálták a legnagyobb fejlődést, részesedésük 17-ről 21 százalékra emelkedett.
A kiszerelések közül év közben a félliteres változat a legkelendőbb, a karácsonyi időszakban viszont a hét deciliteresek felé tolódik a kereslet - írja az MTI.
A kép forrása: StockSnap
Legolvasottabb
Olyan ajándékot kapnak a One ügyfelei, amire nem is számítottak
Jó hír jött a kisnyugdíjasoknak, emelkedhet a pénzük
Rendkívüli bejelentés: Leó pápa a Vatikánba hívatta a bíborosokat
Szilveszteri Szuperlottó: 7 milliárdért megy a játék a következő 11 napban
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Elfogyott a türelem: Karácsony hangosbemondókon üzen a kormánynak
Durva üzenet a mosógépen, visszavitték az utcán hagyott meglepetést
Eltűnik egy fontos jelzés a szupermarketekből, nem árt résen lenni
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze