Január 25-én támfalkövek hullottak a sínekre a Déli pályaudvari vasúti alagút kelenföldi oldalán, másnap pedig a támfal is megcsúszott. A MÁV Zrt. január 31-én zárta le teljesen a pályaudvart, majd megkezdték az alagút helyreállítását.
Elég jól haladunk és várhatóan húsvét előtt befejezzük a munkálatokat - mondta az InfoRádiónak Szengofszky Oszkár. A helyreállítást végző Gradex Mérnöki és Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója hozzátette: jelezték a MÁV-nak, hogy április 2-án végeznek. Azután akár el is indíthatják a vonatforgalmat.
Beszámolt arról, hogy a megmozdult föld elszállítása után a Gradex szakemberei az alagútnál először egy megtámasztó töltést építenek, majd elbontják és újraépítik a megmozdult köveket. A most felszerelt horgonyok nem örök életűek, az év végéig tudnak kitartani. Eközben zajlik a végleges megoldás tervezése és szakértése.
A feladat az volt, hogy minél hamarabb vissza lehessen adni a vonatforgalomnak az alagutat és hárítsuk el a további föld-csúszások veszélyét. Ez húsvétig megtörténik és az év végéig biztosan lehet használni az alagutat - mondta Szengofszky.
Az InfoRádió megkereste a MÁV-ot is. A kommunikációs osztály munkatársa azt mondta, hogy a Déli pályaudvart érintő vasúti közlekedésről megfelelő időben tájékoztatják az utazóközönséget.
Legolvasottabb
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Mit szólt ehhez a Karmelita? Egy óra alatt beszakadt a forint, és kiderült valami az „amerikai védőpajzsról”
Egyre többen nem kérnek a céges karácsonyi bulikból
Sokk Európában: biztonsági kockázatnak minősítette Dánia az Egyesült Államokat
Ipari sokk Magyarországon: már a kormányváltás is szóba került a friss adatok után
Nekimentek az oroszok a belga banknak, bekövetkezhet a legrosszabb
Jön a következő Gondosóra-kör
Trump szerint mocskos és kegyetlen az EU – kiderült, mi áll a háttérben