A Zara hétfőn visszavonta honlapján és alkalmazásában szereplő hirdetéseket, amelyeken hiányzó végtagú próbababák és fehérbe burkolt szobrok szerepelnek. A képek még reggel lettek élesítve, azonban annyi komment érkezett a felháborodott emberektől, hogy délre már lekerültek a ruhaóriás oldaláról – írja a Reuters.

Az Inditex vállalat (amely a Zara tulajdonosa) elmondása szerint a tartalmi frissítés szokásos eljárás a cégnél. Hétfőn még nem kommentálta a bojkottfelhívásokat, de azt hozzá tette, hogy az „Atelier” kollekció még júliusban született, a fotók pedig szeptemberben készültek. Még jóval október 7. előtt, amikor kitört a háború. 

Az Instagramon közzétett képek alá több tízezer komment érkezett, sokan palesztin zászlókkal fejezték ki nemtetszésüket. A későbbiekben a posztot is eltávolították. Ezzel egyidőben az X platformján egyre népszerűbb lett a #BoycottZara címke.

A cég magyarázkodik

Kedd reggel a vállalat közzétett egy szöveget, melyben megfogalmazták, hogy a befejezetlen szobrok kizárólag a bemutatóra készültek és a művészetet voltak hivatottak képviselni. Hozzátették, hogy sajnálják, amiért vásárlóik megsértődtek, és valami teljesen elrugaszkodottat láttak a mára már eltávolított képekben. Bánják a félreértést és hangsúlyozzák mindenki iránt a tiszteletüket. 

A kampányra adott reakciók rávilágítanak, hogy a márkáknak fokozottan kell figyelniük az ilyen érzékeny témák kapcsán, hiszen a cégek bojkottálására irányuló felhívások egyre gyakoribbak. 

Nem a Zara az egyetlen a nagy port kavaró vitájával

A francia Kering luxusmárka-csoport tavaly több pozíciót is létrehozott a cég biztonsági felügyeletére, miután Balenciaga márkájának gyermekeket ábrázoló reklámképei akkora visszhangot vertek, hogy az eladásaik jelentősen visszaestek. 

A Dolce & Gabbanát még 2018-ban távolították el a kínai online kereskedelmi platformokról, miután helyi hírességek és a közösségi média rasszistának minősítette a kampányt, amelyben a modellek pálcikával küszködve próbálnak olasz ételeket enni. 

(Kiffer Anna)