A Shein online divat-kiskereskedő eddig csak ideiglenes, főként marketingcélú pop-up üzleteket működtetett világszerte, most azonban komoly lépést tesz és hamarosan megnyitja első állandó üzleteit Franciaországban, ahol megállapodást kötött a Société des Grands Magasins (SGM) áruházlánccal.

A Shein első állandó üzlete a párizsi belvárosban található BHV hatodik emeletén november elején nyílik meg, majd a dijoni, a grenoble-i, a reimsi, a limoges-i és az angers-i Galeries Lafayette áruházakban lesznek boltjaik.

Frédéric Merlin, az SGM elnöke azt nyilatkozta, hogy a Shein márka bevezetése fiatalabb vásárlóközönséget vonz majd az áruházaikba.

Korántsem felhőtlen azonban a francia kiskereskedők öröme, akik erősen aggódnak a kínai cég állandó üzletekkel való megjelenésétől  - számolt be a Reuters.

Eleve nehezen tudták már tartani a versenyt a Zarával, az Inditex spanyol multinacionális divattervező, gyártó és kiskereskedelmi csoport kiskereskedelmi leányvállalatával. Több francia fast fashion kiskereskedő, mint például a Jennyfer és a NafNaf, már fizetésképtelenségi eljárás alá is került.  Most pedig a 12 eurós ruhákat és 20 eurós farmereket árusító Shein állandó kedvezményeivel  méginkább elszipkázhatja előlük a pénzszűkében lévő fogyasztókat.

Shein pop-up üzlet Londonban
Shein pop-up üzlet Londonban
Kép: Reuters, Isabel Infantes

Az üzlet helyszínének kiválasztása különösen szíven ütötte őket.

„Éppen a  párizsi városháza előtt hozzák létre az új Shein megaáruházat, amely – miután több tucat francia márkát elpusztított – még nagyobb mértékben kívánja elárasztani a piacunkat silány termékekkel” – mutatott rá Yann Rivoallan, a Fédération Française du Pret-à-Porter divatkereskedelmi szövetség vezetője.