A felügyeleti hatóságok betiltották a nálunk is jól ismert Zara divatmárka két reklámfotóját az Egyesült Királyságban, mert az ezeken szereplő modellek „egészségtelenül vékonynak” tűntek.
A brit Reklám Szabványügyi Hatóság (ASA) szerint az egyik felvételen az árnyék és a hátrafogott konty frizura az egyik modellt „soványnak” láttatta, míg egy másik képen a póz és az ing mélyen dekoltált fazonja a modell „kiálló” kulcscsontjait mutatta.
A felügyeleti szerv úgy döntött, hogy a „felelőtlen” reklámok nem jelenhetnek meg újra jelenlegi formájukban, és a Zara köteles biztosítani, hogy minden képét „felelősségteljesen” készítse el
– számolt be a BBC.
A Zara eltávolította a reklámokat, és azt nyilatkozta, hogy mindkét modell rendelkezett orvosi igazolással arról, hogy a képek készítésekor jó egészségnek örvendtek. Olyan orvosoktól kérték az igazolást, akik jártasak az étkezési zavarok felismerésében.
A két betiltott hirdetés eddig a divatmárka alkalmazásában és weboldalán jelent meg egy képgalériában.
A reklámetikai hatóságok egyébként más kereskedők hirdetéseit is betiltották az Egyesült Királyságban. Legutóbb júliusban egy Marks & Spencer reklámot szedettek le, mert a modell a képen „egészségtelenül vékonynak” tűnt, korábban pedig egy Next reklám akadt fenn hasonló okokból a szűrőn.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan, hogy mennyi pénzért lehet hálálkodni
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció