A felügyeleti hatóságok betiltották a nálunk is jól ismert Zara divatmárka két reklámfotóját az Egyesült Királyságban, mert az ezeken szereplő modellek „egészségtelenül vékonynak” tűntek.

A brit Reklám Szabványügyi Hatóság (ASA) szerint az egyik felvételen az árnyék és a hátrafogott konty frizura az egyik modellt „soványnak” láttatta, míg egy másik képen a póz és az ing mélyen dekoltált fazonja a modell „kiálló” kulcscsontjait mutatta.

A felügyeleti szerv úgy döntött, hogy a „felelőtlen” reklámok nem jelenhetnek meg újra jelenlegi formájukban, és a Zara köteles biztosítani, hogy minden képét „felelősségteljesen” készítse el

számolt be a BBC.

A Zara eltávolította a reklámokat, és azt nyilatkozta, hogy mindkét modell rendelkezett orvosi igazolással arról, hogy a képek készítésekor jó egészségnek örvendtek. Olyan orvosoktól kérték az igazolást, akik jártasak az étkezési zavarok felismerésében.

A két betiltott hirdetés eddig a divatmárka alkalmazásában és weboldalán jelent meg egy képgalériában. 

A reklámetikai hatóságok egyébként más kereskedők hirdetéseit is betiltották az Egyesült Királyságban.  Legutóbb júliusban egy Marks & Spencer reklámot szedettek le, mert a modell a képen „egészségtelenül vékonynak” tűnt, korábban pedig egy Next reklám akadt fenn hasonló okokból a szűrőn.