A tervező pénteken lép reflektorfénybe a Gucci új kreatívigazgatójaként debütáló bemutatójával, amely a Gucci következő fejezetének kezdetét jelzi. Egy hónap és 10 nap telt el azóta, hogy a 40 éves Sabato De Sarno átvette a 10 milliárd dolláros Kering márka, a Gucci kreatív igazgatói posztját – számolt be a Vogue.

De Sarno a milánói Istituto Secoliban végzett, majd a Pradánál és a Dolce & Gabbanánál dolgozott, mielőtt több mint egy évtizedet töltött a Valentinónál, így már 20 éve dolgozik a divatszakmában. A Gucci előtt csak a színfalak mögött dolgozott, de jól érezte magát ott is. Nápoly közelében nőtt fel, ahol már fiatalon elkezdte figyelni, hogy mit viselnek az emberek. 

Ekkor kezdtem el gondolkodni a ruhakészítésen, mert ez arról szól, hogy segítsük az embereket abban, hogy önmaguk lehessenek

– emlékezett vissza De Sarno. 

A Guccinál egyik első feladata is az volt, hogy csapatát arra bátorítsa, hogy önmaguk legyenek. Elmondása szerint csak akkor vallotta be, hogy meleg, amikor otthonról elment a milánói iskolába. Ez volt az első hely, ahol szabadnak érezte magát.

Az ő feladata megírni a Gucci következő fejezetét

Amikor a Kering januárban bejelentette a kinevezését, Marco Bizzarri, a vállalat akkori vezérigazgatója azt mondta, hogy De Sarnót azért vették fel, hogy „megírja a Gucci következő fejezetét, megerősítve a ház divatszakmai tekintélyét, miközben kihasználja gazdag örökségét”. A tervező a Guccira vonatkozó elképzelésére az olaszosság szót használja.

Ez egy nagyon olasz márka, hatalmas örökséggel. Olasz a kézművességben, olasz az ízlésben, és szerintem ezt elveszítettük. Ezt szeretném visszahozni. Az olaszság része a történetemnek, az biztos. 

Gucci-debütálása valószínűleg egy olyan kabáttal nyit, amely minimális stílusú, és a ház védjegyének számító csíkos grosgrain szalaggal szegélyezi a hátsó szellőzőnyílást, ami kihagyhatatlan márkajelzés. „A ruhatárból indultam ki, mert úgy éreztem, hogy sürgősen össze kell állítanom azokat a darabokat, amelyeket szeretek, és amelyeket nem találok” – mondta az új kreatívigazgató.

Az idei szezon Gucci-bemutatója kivételesen nem a Gucci Hubban, a 2016-ban megnyitott, Milánó peremén található kiterjedt főhadiszálláson kerül megrendezésre. De Sarno ehelyett az Accademia di Brera egyetemet körülvevő utcákat választotta, ahol a tervező elképzelése szerint az emberek az erkélyeken sorakoznak, hogy nézzék, ahogy a modellek elsétálnak. Mark Ronson, a Gucci show hivatalos zenei rendezője, akinek legutóbbi munkája többek között a Barbie soundtrackje volt, talán még táncra is készteti őket.