A Toyota Motor Corp. meg akarja duplázni nyereségét a következő öt évben, a jelenlegi 40 százalékról 50-re akarja növelni a feltörekvő piacok részesedését eladásaiból és 2015-re a tavalyi 8,4 millióról a 2007-2008-ban már megközelített 10 millió autóra akarja emelni értékesítését - derült ki a cég tegnap ismertetett középtávú stratégiájából. Az utóbbi adatban benne vannak a társaság többségi tulajdonában lévő Daihatsu kisautógyár, illetve Hino teherautógyár eladásai is. A vállalat ezermilliárd jen (12 milliárd dollár) üzemi eredményt és ötszázalékos nyereségrátát tűzött ki célul maga elé a jelenlegi 550 milliárd jen és 2,9 százalék helyett, ám hogy ezt mikorra tervezi teljesíteni, arról nem szól a közlemény. A következő öt évben tíz új benzin-elektromos hibrid meghajtású autót dobnak piacra. A Toyota a jelenlegi 27-ről 11-re csökkenti igazgatóságának létszámát.