Egyre több ázsiai légitársaság hoz rendelkezést arról, hogy utasaik a járatokon nem használhatják a külső akkumulátorokat. A korlátozásokat azután vezették be, hogy az év elején súlyos fedélzeti tüzet okozott egy kigyulladt powerbank - számolt be az Airportal.
A dél-koreai Air Busan Airbus A321-ese január végén égett le, miután Puszan (Busan) repülőterén az indulásra készülő gép fedélzetén lángra kapott egy utas powerbank-je, ami a fej feletti tárolóban elhelyezett táskájában volt.
De nem ez volt az első ilyen eset az elmúlt években, csak eddig szerencsére egyik sem végződött ilyen súlyos következményekkel. 2023-ban egy Lufthansa- és egy Scoot-járaton is történt hasonló, 2018-ban a Ryanair egyik járatát kellett kiüríteni Barcelonában egy akkumulátoros mobiltelefontöltő által okozott tűz miatt, és abban az évben ugyanez történt a China Southern Airlines egyik Boeing 777-esének fedélzetén is.
Ennek hatására komoly szigorításokat rendelt el több légitársaság is a powerbank használatával kapcsolatosan.
A Singapore Airlines és a Scoot járatain április 1. után tilos a mobileszközök töltése a powerbank készülékekről, és utóbbiakat feltölteni sem lehet a fedélzeten rendelkezésre álló aljzatokból.
A vállalat a Nemzetközi Légiszállítási Szövetség (IATA) lítium-akkumulátorok szállítására vonatkozó szabályozását alkalmazza, amely szerint ezen eszközöket már 2016 óta
csak a kézipoggyászban szállíthatják az utasok, a feladott bőröndökbe tilos becsomagolni.
Külön engedély nélkül az utasok a legfeljebb 100 Wh teljesítményű eszközöket vihetik a fedélzetre.
A 100 Wh és 160 Wh közötti teljesítményű készülékeket be kell jelenteni a légitársaságnak, amely jóváhagyhatja vagy megtilthatja szállításukat. A 160 Wh feletti teljesítményű eszközöket nem viheti magával az utas, ezeket el fogják venni az utasbiztonsági ellenőrzés során.
A dél-koreai hatóságok az ország összes légitársaságának járatain március 1-től léptettek életbe hasonló tiltást, sőt, ott a fej feletti csomagtárolóban sem lehet a külső akkumulátorokat elhelyezni.
A dél-koreaiak már az utasfelvételi pultoknál átlátszó nejlontasakokat adnak az utasoknak az eszközök tárolására, megelőzendő a csatlakozóknál és érintkezőknél kialakuló rövidzárlatot.
A tajvani Eva Air szintén március elejétől tiltotta meg az eszközök használatát és feltöltését járatai fedélzetén, a Thai Airways és az Air Asia pedig március 15-i hatállyal rendelte el a korlátozást. A szingapúrihoz hasonló szabályokat vezetett be a Fülöp-szigetek légiközlekedési hatósága is, a tűzesetek megelőzésére.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal, egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Fordulat a kereskedelmi háborúban: Kína csendesen visszalépett

Egy újabb magyar miniszter szólalt meg az uniós tagságunkról, minden megváltozhat

Az Apple trükkje: így kerülné ki a vámháborút

Rossz hír a magyar autósoknak: jöhet a gyakoribb műszaki vizsga

Ismét kísért az egészségügy ősellensége: friss számok érkeztek

Pusztító olajszennyezés sújtja a horvát tengerpartot, nagy a veszély a magyar turisták kedvelt partszakaszán

Demkó Attila: A remény óriási erő, az ukrán hadsereg még nincs az összeomlás küszöbén

Túl sokan vannak? Kizárhatnak 13 bíborost a konklávéból, ezen múlhat a választás

Itt az OTP rendkívüli tájékoztatása: jöhet a visszavásárlás
