Idén is tarolt a Lidl a Store Insider magazin kiadója, a PPH Média által kilencedik alkalommal megrendezett Az Év Boltja versenyen. A verseny célja, hogy megtalálja és felhívja a figyelmet Magyarország legkiválóbb élelmiszert és egyéb napi fogyasztási cikkeket (FMCG) kínáló üzleteire, áruházláncaira.

Magyarország vezető diszkontlánca sorozatban negyedik alkalommal vehette át Az Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője díjat, másodszor nyerte el Az Év Friss Pékáru Kereskedője díjat, a budaörsi áruházával pedig kiérdemelte Az Év Boltja 2023 díjat a diszkont kategóriában. Mindezeken felül a vásárlók a Közönségdíjat is a Lidlnek ítélték oda.

Óriási büszkeség és hatalmas öröm számunkra, hogy vállalatunk negyedik alkalommal is kiérdemelte Az Év Zöldség- és Gyümölcskereskedője díjat és másodszor lettünk Az Év Friss Pékáru Kereskedője.

"Folyamatosan fejlesztjük friss, minőségi, széles kínálatunkat és mindent megteszünk annak érdekében, hogy vásárlóink a legjobb minőséget kapják a lehető legjobb áron. Széles választékunk pedig nem csak a változatos, egészségtudatos táplálkozáshoz járul hozzá, de garantáltan mindenki megtalálhatja kedvencét.

A vásárlók által megszavazott Közönségdíj pedig még ennél is többet jelent számunkra, hiszen ez azt mutatja, hogy elégedettek velünk, szívesen térnek be hozzánk, és ez mindennél fontosabb.” – emelte ki Tőzsér Judit a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A Lidl negyedik egymást követő alkalommal díjazott zöldség- és gyümölcskínálatában 150 különböző terméket, míg a frissáru kategóriában elismerésben részesített pékségében több mint 80 féle terméket kínál. Ez utóbbit több mint 50 féle szezonális, ünnephez vagy tematikus héthez kapcsolódó finomság is kiegészít.

A Lidl kiemelten nagy hangsúlyt fektet a frissességre, így a zöldségek és gyümölcsök többsége legfeljebb 48 órát tölt a logisztikai láncban, vagyis ezek egy-két nappal korábban még a gyümölcsösökben, termőhelyeken voltak.

Az áruházlánc kizárólag olyan termelőkkel működik együtt, akik teljes mértékben megfelelnek a lánc magas minőségi követelményeinek és rendelkeznek GLOBALG.A.P. tanúsítvánnyal, ami egy nemzetközi minőségbiztosítási szabvány, amely magában foglalja a jó mezőgazdasági gyakorlatokat. A szigorú minőség-ellenőrzés az áruházakban is folytatódik, a frissességfelelősök naponta többször átnézik, ellenőrzik, hogy csak kiváló minőségű termékek kapjanak helyet a polcokon.

Egyre több fogyasztó keresi az ökológiai gazdálkodásból származó termékeket.Lidl ezt az igényt felismerte, ezért a zöldség- és gyümölcskínálatuk szerves részét képezik a biotermelésből származó termékek, mégpedig évről-évre bővülő mennyiségben. A legkeresettebb bio gyümölcsök és zöldségek egész évben elérhetők, például

  • a fürtös paradicsom,
  • az uborka,
  • a sárgarépa
  • a csiperkegomba,
  • vagy az alma.

A frissesség mellett a hazai termékek egyre kiemeltebb előnye, hogy rövidebb szállítási útvonalon juthatnak el a vásárlókhoz, ezzel kisebb ökológiai lábnyomot hagyva. A Lidl kínálatában megtalálható hazai idényzöldségek- és gyümölcsök kiváló minőségűek, magas tápanyag- és vitamintartalommal rendelkeznek. További előny a kiváló ár-érték arány, ráadásul a magyar termékek vásárlásával a hazai termelőket, a magyar gazdaságot is támogathatjuk.

A zöldségek és gyümölcsök mellett az áruházlánc pékáru kínálata is különösen kedvelt, a diszkontok közül a Lidl rendelkezik a legnagyobb friss pékáru kínálattal. Ráadásul a magyar kiskereskedelmi láncok közül a legmagasabb a hazai beszállítóktól érkező termékek aránya a helyben sütött pékáruk között. A frissességet az igényekhez igazodó helyben sütés mellett a napi többszöri beszállítás is garantálja.

A friss pékáru kínálat
A diszkontok közül a Lidl rendelkezik a legnagyobb friss pékáru kínálattal
Kép: Lidl Magyarország

A pékáruk rendkívül népszerűvé váltak a fogyasztók körében. A Lidl teljes kínálatában, így a pékáruknál is kiemelten fontos a hazai beszállítók támogatása. A szoros együttműködés eredményeként olyan kiváló minőségű termékek találhatók a kínálatban, amelyek teljes mértékben a hazai fogyasztók igényeihez igazodnak, legyen szó

  • a kakaós csigáról,
  • a kovászos cipóról,
  • a hortobágyi húsos párnáról,
  • vagy épp glutén- és laktózmentes pogácsáról.

A diszkontlánc azokra is kiemelt figyelmet fordít, akik valamilyen speciális étrend szerint táplálkoznak ételérzékenységük vagy allergiájuk miatt. Esetükben fontos, hogy olyan termékeket vásároljanak, amiket biztonsággal fogyaszthatnak. Az ilyen, speciális élelmiszerek iránti fogyasztói kereslet egyre nő, ezzel párhuzamosan pedig a kínálat is folyamatosan bővül.

A Lidl mind a pékáruknál, mind a zöldségeknél és gyümölcsöknél kiemelten odafigyel arra, hogy minél több hazai terméket kínáljon, figyelembe véve a fenntarthatóságot.

Az Év Boltja verseny célja, hogy a szervezők megtalálják Magyarország legkiválóbb napi fogyasztási cikkeit kínáló üzleteit és a piac szereplők teret kapjanak annak bemutatására, hogy

  • üzletük mennyire vásárlóbarát,
  • az árukínálatuk és annak kihelyezése miként alkalmazkodik a változó fogyasztói igényekhez,
  • milyen az üzlet szolgáltatásainak színvonala,
  • a munkatársai hozzáállása,
  • mennyire kiemelkedő az üzlet belső kialakítása,
  • hogyan érvényesülnek a fenntarthatósági szempontok a működésük során,
  • a különleges, innovatív megoldások és szolgáltatások figyelembevételével a figyelem a kiemelkedően magas színvonalon működő kiskereskedelmi egységekre terelődjön.

A kereskedelmi láncoknál pedig azokat az erősségeket keresték a megmérettetés során, amelyeknek köszönhetően kiemelkednek a többi szereplő közül.