A kisebb, kevesebbet fogyasztó kocsik lehetnek az idei genfi autókiállítás sztárjai - derül ki a BBC összeállításából. A hetvenes évek olajválsága után születtek azok a kisautók, amelyek akkor választ adtak az égbe ugró benzinárakra, s mivel ma az olaj ára - az inflációt figyelembe véve - ugyanott tart, mint akkor, logikus, hogy újra divatba jönnek a takarékosan üzemeltethető járművek. Ezt ösztönzik az Európai Unió egyre szigorúbb károsanyag-kibocsátási normái is: néhány év alatt a jelenlegi autónként átlag 160 gramm/kilométeres szén-dioxid-kibocsátást 120-130-ra kell lenyomniuk a gyártóknak. A svéd Saab kompakt méretű, teljesen etanol üzemű crossoverével rukkol elő, amely várhatóan 9-1X néven kerül a szalonokba. A Toyota szintén előáll egy a kisautók és a kis hobbi-terepjárók közé pozicionált autóval - egyelőre Urban Crusiernek hívják -, amely a Yaris alapjaira épül. Emellett bemutatja a három méter hosszú, 2+2 személyes iQ törpe piacérett változatát. A prémium márkák is kicsinyítenek: az Audi az A3 nyitható tetejű változatát mutatja be, amely a BMW 1-es sorozatának januárban a detroti show-n bemutatott hasonló változatával száll harcba. A Volvo az XC90-es hobbi-terepjáró kisebb változatával rukkol elő - XC60 néven -, amely a Land Rover Freelanderjének platformjára épül és az Audi Q5-ös, a BMW X3-as és a Mercedes GLK versenytársa lesz. A Renault szintén egy SUV-val, a társmárka Nissan X-trailének testvérével, a Koleosszal próbál számára új piacra betörni. A cég számításai szerint a SUV/crossover kategória autói adják az európai autópiac 5 százalékát. A dízel-elektromos hibridek sorában a MBW az X5-ös, a Mercedes pedig a GLK ilyen meghajtású változatait mutatja be. Mindkettő a luxusautók óriási szén-dioxid-kibocsátának csökkentése jegyében készült. Vannak persze olyan vevők, akiknek nem kell spórolniuk. Nekik szóló ajánlat lehet a Rolls-Royce Phantom Coupe-ja. A Genfben debütáló luxusbatár 6,75 literes, V12-es erőforrása aligha számít majd a környezetkímélő technológiák éllovasának. Az idei kiállítás nagy bejelentése, hogy a Nissan ősztől Nyugat-Európában is kínálni fogja Infiniti luxusmárkájának autóit. Az első fecske - vagy inkább griffmadár - ebből a márkából az FX totál-SUV, amely a BMW és a Porsche hasonló modelljeivel száll versenybe. Az Infiniti további típusai a BMW 3-as és 5-ös sorozatát, illetve a C és E osztályú Mercedeseket fogják támadni.