A Ford által a Mondeokhoz kínált MMT6 jelzésű kézi váltót úgy alakították ki, hogy ideálisan feleljen meg a nagy nyomatékú Duratorq TDCi motoroknak, egyesítve az adott sebesség-fokozatokon belüli rugalmasságot és csúcssebesség potenciált jobb üzemanyag felhasználással. Egyúttal halkabb is lesz a motor, mivel az alacsonyabb fordulatszámon elért adott sebesség csöndesebb működést eredményez. Általában az 5-sebességes váltók esetében választani kell, hogy a jó gyorsulásra, vagy optimális csúcssebességre konfigurálják a váltót, de mindkettőt egyszerre nem igazán lehet. Egy további sebesség-fokozat hozzáadásával lehetővé válik, hogy a vezetőnek mind a jó gyorsulást, mind a kompromisszumok nélküli csúcssebesség lehetőségét nyújtsa. Az MMT6-os váltóval a 130 LE-s Mondeo TDCi gyorsulása 0-ról 100 km/h-ás sebességre 9,8 másodperc. Ezzel az új váltóval a csúcssebesség 208 km/h, míg az 5-sebességes váltóval 200 km/h volt. A Mondeo fogyasztása a sztrádán mintegy 7 százalékkal jobb, köszönhetően a magasabb, 6. fokozatnak. Városi forgalomban a Mondeo TDCi 8 liter, városon kívül 4,6 liter, míg vegyes használatban 5,8 liter gázolajat használ 100 kilométeren. Az új váltó teljes mértékben képes a Duratorq TDCi common-rail dízel motor nyújtotta, kategóriájában egyik legnagyobb, 330 Nm-es nyomaték kezelésére. A motor vezérlése lehetőséget biztosít arra is, hogy bizonyos sebességi fokozatokban gyorsítás esetén további nyomaték mennyiség álljon a vezető rendelkezésére.