Csaknem ötven új üzlethez keres ingatlant a drogerie markt
Tervei szerint 46 településen nyit új üzletet középtávon a drogerie markt. A kft. azon települések többségében, ahol ingatlanokat keres, még nincs jelen. A kiszemelt célpontok többségükben kisebb, de legalább 15 ezres lélekszámú helységek. A cég - amely a tervezett expanzióját szokványos léptékűnek tartja - változtat az üzletpolitikáján is: megszünteti a diszkont jellegű értékesítést és egyértelműen szakkereskedelmi hálózatként akar működni.
Csütörtökön Mosonmagyaróváron megnyitja 92. üzletét a dm-drogerie markt Kft. A társaság évente 15-20 új boltot nyit; az üzletei körülbelül tizede saját tulajdonában van, a többi - mint az új mosonmagyaróvári egység is - bérlemény - tájékoztatta a NAPI Gazdaságot Zaprjanov Jancso expanziós vezető. Ingatlant a cég akkor vásárol szívesen, ha biztos a befektetés megtérülésében.
A dm középtávú expanziójánál már főleg a 15 ezer körüli lélekszámú településekre koncentrál. A cég 46 olyan települést jelölt meg, ahol bérbe vételre vagy megvásárlásra ingatlanokat keres üzlethálózata bővítéséhez. Ezek közül néhány városban, például Debrecenben, Békéscsabán és Szolnokon már működik dm. A cég árbevétele tavaly hozzávetőleg 10,5 milliárd forint volt, idén pedig elérheti a 12,5 milliárdot.
A dm Kft. tervezett expanziója szokásos mértékű - szögezte le Jancso. A drogérialánc egyre inkább a szakkereskedelmi jellegét akarja erősíteni, emiatt fokozatosan leépíti a diszkontszerű értékesítési megoldásokat, például azt, hogy egyes cikkeket raklapról árul.
A dm Kft. forgalmas, központi helyen lévő, 200-250 négyzetméter eladóterű ingatlanokban nyit üzletet. Boltjaiban 5200 termékfajtát kínál és főleg az impulzív, spontán vásárlásokra építi üzletstratégiáját, azokra a "gyalogos" vevőkre, akik nem előre eltervezve térnek be drogériacikkeket vásárolni. A dm Magyarországon egyre nagyobb figyelmet szentel a bevásárlóközpontoknak: a fővárosban a Camponában, a Pólus Centerben és a Westendben már működik dm. Vidéken - Pécsett, Győrben - eddig a cég szívesebben nyitott üzletet az ottani Intersparokban, a terjeszkedési terveiben azonban több vidéki bevásárlóközpont is szerepel. A bevásárlóközpontokban működő dm-ek forgalma a többi üzlethez képest jobb, viszont magasabb bérleti díjaik miatt ezek az egységek nem nyereségesebbek a többinél.
A nyitás költségeiről az expanziós vezető elmondta, hogy egy-egy üzlet felújítása tízmillió, a készlet feltöltése több tízmillió forintba kerül. A terjeszkedést a 300 millió forint törzstőkéjű társaság általában saját forrásból finanszírozza, bár előfordul, hogy osztrák tulajdonosa, a dm-drogerie markt GmbH juttat tőkét az expanzióra. A meghirdetett bolthelyszínkeresés sikere esetén a bővítés költségei - ha nem számolunk ingatlanvásárlásokkal - megközelíthetik a másfél milliárd forintot.
CZ. O.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.