A Sajtszív védjeggyel ellátott termékek a magyar eredetet, a hagyományokat, az otthonosság érzetét és a minőséget képviselik – olvasható a Tej Terméktanács sajtóközleményében.

A promóciós időszak a június 1-jei Tej Világnaphoz is kapcsolódik, amelyet az ENSZ Élelmezési és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) hívott életre a tej pozitív egészségügyi és gazdasági hatásainak elismeréseként.

A sajtok – különösen a trappista – kiváló fehérje- és kalciumforrások, hozzájárulnak a csontozat, az immunrendszer, az idegrendszer és az izmok egészségéhez. A trappista sajt 45 százalékos zsírtartalmával, félkemény állagával és enyhén savanykás ízével a kiegyensúlyozott táplálkozás sokoldalú alapélelmiszere, amely minden korosztály számára ajánlott. 

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára elmondta, hogy számos nehézséggel szembesült az elmúlt időszakban a mezőgazdaság, ezen belül az állattenyésztés. Ugyanakkor a kihívásokkal szemben a jól szervezett tejágazat válságállóbb, amelyhez hozzájárult többek között a genetikai és termelési háttér, a tenyésztésszervezés, illetve a kormány támogatásai is. 

Zséli Ilona, a Tej Terméktanács kiskereskedő elnökségi tagja elmondta, hogy a kiskereskedelem örömmel konstatálja a feldolgozók beruházási támogatási lehetőségeit, mivel elsősorban a gyümölcsjoghurtok, a tömbsajtok és a tejdesszertek vonatkozásában jelenleg az import sajnos megkerülhetetlen. A magyar tejiparnak hatékonynak, innovatívnak és versenyképesnek kell lennie.

Zséli Ilona
Zséli Ilona, a Tej Termékcsalád elnökségi tagja
Kép: Tej Terméktanács

A kampány fókuszában ezúttal nem véletlenül szerepel a trappista, amely az egyik legismertebb és legsokoldalúbb sajtféleség. Talán kevesen tudják, hogy a Magyarországon gyártott trappista korong alakú, így ha ilyen terméket választunk, akkor biztosak lehetünk abban, hogy hazai előállítású áru kerül a kosarunkba. 

Istvánfalvi Miklós, a Tej Terméktanács termelői társelnöke beszédében arról számolt be, hogy az elmúlt hónapokban a tejtermelők és az egész tejszektor működését alapvetően meghatározta a száj és körömfájás járvány okozta problémák, illetve az erőforrásigényes védekezés. Ezekben az időszakokban felértékelődik az olyan programok szerepe, mint az iskolatejprogram vagy közétkeztetés.

Korlátozták a tej szó használatát a boltokban: vásároljon körültekintően!

A kecskesajt megnevezésébe csak akkor szerepelhet a kecske neve, ha a termék 100 százalékban kecsketejből készült, míg a tejalapú italok esetében a víz hozzáadásával készült, 70 százaléknál kisebb tejtartalmú termékek nem használhatják a „tej” szót.
Bővebben>>>