Egyes termékek, főként a tejek egyik napról a másikra 150-200 forinttal kerülnek többe.
Az egyik legismertebb margaringyártó etikátlan reklámkampányában használt „hagyjuk békén a teheneket”, illetve „skip the cow” szlo ...
Tovább folytatódott júliusban és augusztusban a tej árának csökkenése, így a tejek és a tejtermékek az áruházakban is egyre olcsób ...
Elsősorban a nyerstej felvásárlási árának meredek emelkedése miatt nőtt Magyarországon közel kétszeresére a tej és tejtermékek ára, de a dráguláshoz hozzájárult az árstop, a kereskedők árpolitikája és a termelők, valamint a feldolgozók költségnövekedése is. A Gazdasági Versenyhivatal jelentésében ugyanakkor rámutatott: a Tej Terméktanács árprognózisa jelentősen felhajtotta az árakat.
Szerző(k): Nagy KristófAz inflációs fordulatot követően sok termék ára akár csökkenhet is az előrejelzések szerint. A bizakodó várakozásokra a napokban ráerősítettek a hazai diszkontláncok is azzal a bejelentéssel, hogy tartósan csökkentik a vaj árát. A 20 százalékos árcsökkentés mindenképpen örömteli lépés, ugyanakkor a vaj ára egy év alatt közel 80 százalékkal nőtt Magyarországon. A többi uniós országhoz képest kétszeres hazai áremelés nem magyarázható csak a piaci okokkal. A kiugró adat arra viszont magyarázatul szolgál, miért vizsgálódik a versenyhivatal a boltláncoknál.
Szerző(k): Nagy KristófA következő uniós költségvetési ciklusban 30 millió euróval kevesebb jut az iskolatej, gyümölcs és zöldségprogramra, mint az előző hét éves időszakban. A 220 millió eurós keretösszegből 5.9 millió euró jut tanévenként Magyarországnak.
Szerző(k): Sz.Horváth ZsoltNem kedvezett az állattartóknak az idei év: az önköltség jelentős megugrása mellett az időjárás és a munkaerő hiánya is nehézséget okozott. A legnagyobb baj az elmúlt évekhez hasonlóan a sertéságazatban mutatkozik, ezzel szemben a tejtermelők növelték bevételüket. Egyelőre nem várható, hogy fellélegezhetnek az állattartók: rövidtávon esélye sincs a takarmány- és energiaárak érdemi csökkenésének.
Szerző(k): Nagy Kristóf